Monday, February 27, 2017

ဆြဲေဆာင္မႈအလြဲမ်ား

▫ ဟိုဟာ ဒီဟာေဆာင္ရင္ဘာျဖစ္မယ္တို႔ ဒီပို႔စ္ကိုရွယ္ရင္
ဘယ္လိုကံေကာင္းမယ္တို႔ ဆိုေသာပို႕စ္ပိုင္႐ွင္မ်ားသို႔▫
📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖

(ေႁမြျဖဴျမင္ လာဘ္ေကာင္းတယ္ ဤပို႔စ္ကိုရွယ္သိန္းထီေပါက္တယ္ ပညာေတာ္တယ္ စာေမးပြဲေအာင္မယ္စသျဖင့္ ဘာသာေရးအသိမွားကိုျဖန္႔ေဝ အႏၶတစ္ေတြေနာက္ စဥ္းစားဉာဏ္မရွိသူေတြကေတာက္ေလ်ာက္လိုက္ၾက စာဖတ္ရမွာ တရားနာရမွာေတာ့ပ်င္းၾကေလသည္)

ေလာကႀကီးမွာ လူရယ္လို႔ျဖစ္လာလွ်င္"ကိုယ့္၀န္ ကိုယ္ထမ္း""ကိုယ့္အား ကိုယ္ကိုး""ကိုယ့္လမ္း ကိုယ္ေလွ်ာက္""ကိုယ့္စခန္း ကိုယ္ေရာက္" တာပဲ မဟုတ္လား။"ႀကံေတြး ၾကည့္ပါ"နည္းနည္းေလး ႀကံေတြးၿပီးၾကည့္၊ ဒီဘ၀ စုၿပံဳၿပီး ေရာက္လာၾကတယ္၊ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြ ျဖစ္လာၾကတာ။ အဲဒီမိသားစု၀င္ေတြဟာ ဒီအိမ္ကို တိုင္ပင္ၿပီး ေရာက္လာၾကတာလား, ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ေရာက္လာၾကတာလား? ျပန္ထြက္သြားေတာ့လည္း မင္းက အရင္သြားႏွင့္၊ ငါက ေနာက္မွလိုက္မယ္လို႔ တိုင္ပင္ၿပီး ထြက္သြားၾကတာလား?

တကယ္စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ဘ၀ဟာ ဘာနဲ႔ ဥပမာ တူသလဲဆိုရင္ မီးရထားနဲ႔တူတယ္။ မီးရထားစီးဖို႔ဆိုရင္ လက္မွတ္၀ယ္ရတယ္။ လက္မွတ္ေပၚမွာ ထိုင္ခံုနံပါတ္ တြဲနံပါတ္ေတြ ေရးထားတယ္။ ကိုယ္စီးရမယ့္ တြဲနံပါတ္ႏွင့္ ထိုင္ခံုနံပါတ္ ေရးထားတာကို လိုက္ရွာရလိမ့္မယ္။ တြဲနံပါတ္ႏွင့္ ထိုင္ခံုနံပါတ္ေတြ႕ရင္ အဲဒီမွာ ထိုင္ရမယ္။ သူမ်ားထိုင္ေနရင္လည္း ဖယ္ခိုင္းတယ္။ ကိုယ့္ဟာလို႔ သတ္မွတ္လိုက္တယ္။ ကိုယ္ပိုကိဆံေပးထားတယ္ဆို ကိုယ္အခြင့္အေရးရတာပဲ။ သူမ်ားလာထိုင္လို႔ လက္မခံဘူး, ကိုယ္ပဲထိုင္တယ္။ အဲဒီလိုထိုင္ၿပီး မီးရထားေပၚ တက္စီးသြားလို႔ ကိုယ္ဆင္းမယ့္ ဘူတာေရာက္ရင္ တြဲေပၚက ဆင္းသြားရတယ္။ ကိုယ့္တြဲ ကိုယ့္မီးရထား ကိုယ့္ထိုင္ခံု ဟုတ္ေသးလား? မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ရထားေပၚက ဆင္းၿပီးေတာ့ ကိုယ့္လမ္း ကိုယ္ေလွ်ာက္သြားရတယ္။"ငါ့ထိုင္ခံုေလး ဘယ္သူထိုင္ေနသလဲ" လို႔ ေတြးမိေသးလား? မေတြးမိပါဘူး။မိသားစု အိမ္တစ္အိမ္ - ရန္ကင္း ဆိုပါစို႔ - ရပ္ကြက္ထဲက အိမ္တစ္အိမ္ကို စုေရာက္လာၾကတယ္။ ကံေပးလို႔ ဒီအိမ္ ဒီမိသားစုထဲ ၀င္လာၾကတယ္။ အဲဒီလို၀င္လာတဲ႔အခါ အေမလုပ္တဲ႔ ပုဂိၢဳလ္နဲ႔ ေဆြေတြမ်ိဳးေတြက လာပါလို႔ေခၚတာ ဟုတ္ရဲ႕လား? မဟုတ္ပါဘူး။ျမတ္စြာဘုရားက "အန၀ွိေတာ တေတာ အာဂါ" တဲ႔၊ မဖိတ္ေခၚဘဲ လာတာ။"နာနညာေတာ ဣေတာ ဂေတာ" ခြင့္မျပဳဘဲ ဒီအိမ္က ထြက္သြားၾကတာ။ ဘယ္သူကမွ သြားေတာ့ မေနနဲ႔ လို႔ ေျပာတာ ရွိလား? မရွိပါဘူး။အဲဒီလို ေတြ႕လာတဲ႔အခါ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ အားကိုးၾကတယ္ဆိုေတာ့ ထာ၀ရ အားကိုးလို႔ေရာ ရရဲ႔လား? မရပါဘူး။ဆင္းရဲတဲ႔အခါမွာေရာ အားကိုးလို႔ ရပါ့မလား? လဲက်ရင္ ထူရင္ထူေပးမွာေပါ့, ၀ိုင္းၿပီး မ, မွာေပါ့။ ကဲ အိုေနတာကို ၀ိုင္းၿပီးေတာ့ အိုေပးၾကလို႔ ရရဲ႕လား? မရပါဘူး။ေရာဂါေ၀ဒနာ ျဖစ္ေနတယ္- တစ္ဦးတည္း ခံစားေနရတာ ပင္ပန္းလိုက္တာ နည္းနည္းစီ မွ်ခံရေအာင္ဆိုၿပီး မွ်ခံလို႔ ရမလား? မရပါဘူး။

ဪ - ေလာကႀကီးဟာ အားကိုးလို႔ မရဘူးဆိုတာ မထင္ရွားေပဘူးလား? ထင္ရွားတယ္။အိုျခင္းဆင္းရဲ, နာျခင္းဆင္းရဲ, ေနာက္ဆံုး ေသျခင္းဆင္းရဲအတြက္ ဘယ္သူ႔အားကိုးလို႔ ရလဲ၊ အဲဒီေတာ့ အားကိုးလို႔ ရတာ ဘယ္သူလဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပဲ။"ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားကိုး ဟူသည္"ဒါျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားကိုး ဆိုတာ ဘာလဲဆိုရင္ ျမတ္စြာဘုရားက ကိုယ္က်င့္သံုးတဲ႔ ဓမၼကို အားကိုးခိုင္းတာ။

ရွင္သာရိပုတၱရာ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ့ ညီေတာ္စုႏၵက ရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕ သပိတ္ သကၤန္း စတဲ႔ က်န္ရစ္တဲ႔ ပစၥည္းေတြကိုယူၿပီး ရွင္အာနႏၵနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားဆီ သြားၾကတယ္။ရွင္အာနႏၵက ေလွ်ာက္တယ္ -" အရွင္ဘုရား - ရွင္သာရိပုတၱရာ ပရိနိဗၺာန္စံသြားၿပီ ၾကားေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္လိုက္တာ၊ အေရွ႕ အေနာက္ ေတာင္ ေျမာက္ အရပ္မ်က္ႏွာေတြေတာင္ မသိေအာင္ ျဖစ္ေနပါတယ္၊ တရားဓမၼေတြလည္း တပည့္ေတာ္စိတ္ထဲ ေပၚမလာေတာ့ဘူး၊ တရားႏွလံုးသြင္းလို႔လည္းမရဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္"။ေသာတာပန္ပုဂိၢဳလ္ေပမယ့္ စိတ္ဆင္းရဲမႈေတြ ျဖစ္ေနတယ္။"အဲဒီလို ၾကားရေတာ့ တပည့္ေတာ္ အင္မတန္မွ စိတ္ဆင္းရဲမႈေတြ ျဖစ္ပါတယ္"။ျမတ္စြာဘုရားက လမ္းေၾကာင္း ေျဖာင့္ေပးတဲ႔အေနနဲ႔"ေနပါဦး အာနႏၵ - ရွင္သာရိပုတၱရာ ပ်ံလြန္တဲ႔အခါ မင္းဆီက သီလေတြ ပညာေတြ ပါသြားလို႔လား" တဲ႔။"အဲဒီလိုေတာ့ ပါမသြားပါဘူး" တဲ႔။"ရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္က ဆံုးမတတ္တယ္၊ တရားဓမၼေတြ ေဟာတတ္တယ္၊ပညာရွိတယ္၊ သူေဟာေျပာတဲ့ တရားဓမၼကို နာရမယ့္ အခြင့္အေရးေတြ ဆံုး႐ံႈးသြားလို႔ပါ" တဲ႔။"အာနႏၵ - သခၤါရတရားဆိုတာ ဘယ္ဟာမွ မၿမဲဘူး၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အားကိုးရမွာ, ပုဂိၢဳလ္ကို အားမကိုးနဲ႔၊ ပုဂိၢဳလ္ကို အားကိုးရင္ ထိုပုဂၢိဳလ္က မၾကာခင္ပဲ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတတ္တယ္၊ ထိုအခါ အားကိုးစရာ မရွိေတာ့ဘူး"။ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ကဆိုရင္ ဘုရားကို ၾကည္ညိဳလို႔ ဘုရားကို အားထားၾကတယ္, ဘုရားပရိနိဗၺာန္စံသြားတယ္။ ရွင္သာရိပုတၱရာကို အားကိုးၾကတယ္, ရွင္သာရိပုတၱရာ ပရိနိဗၺာန္စံသြားတယ္။ ရွင္အာနႏၵကို အားကိုးၾကတယ္, ရွင္အာနႏၵ ပရိနိဗၺာန္စံသြားတယ္။ ပုဂိၢဳလ္ဆိုတာ ထာ၀ရအားကိုးလို႔ မရဘူးတဲ႔၊ အၿမဲရွိေနတာက ဓမၼပဲ၊ ကိုယ္က်င့္သံုးေနတဲ႔ ဓမၼဟာ ကိုယ့္နဲ႔အတူ ရွိေနတာပဲ၊ ဘ၀သံသရာ ခရီးသြားတဲ႔အခါ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း သြားရတာ၊ အဲဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္နဲ႔အတူ သြားတာဆိုရင္ ဓမၼသာျဖစ္တယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက "အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ - မိမိသည္သာလွ်င္ မိမိ၏ ကိုးကြယ္ရာ" တဲ႔၊ကိုယ္က်င့္သံုးတဲ႔ တရားဓမၼသည္သာလွ်င္ ကိုယ့္ရဲ႕ကိုးကြယ္ရာ၊ ပုဂိၢဳလ္ဆိုတာ တကယ္အားျဖင့္ ကိုးကြယ္ရာ မဟုတ္ဘူးတဲ႔၊ အကူအညီေလာက္သာ ရတာ။ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ႔ ဂါထာအျပည့္အစံုက"အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ၊ ေကာဟိ နာေထာ ပေရာ သိယာ"မိမိသာလွ်င္ မိမိရဲ႕ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္တယ္၊မိမိမွတစ္ပါး တျခားပုဂၢိဳလ္သည္ ကိုးကြယ္ရာ ဘယ္မွာ ျဖစ္ႏိုင္မလဲ" ၊ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔ မျဖစ္ႏိုင္တာလဲဆိုရင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ မလုပ္ဘဲနဲ႔, ကိုယ့္ကိုယ္ကို မဆံုုးမဘဲနဲ႔ ေပးလို႔ကမ္းလို႔ရတယ္ဆိုတာ မရွိႏိုင္ပါဘူး၊ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က်င့္သံုးမွ ကိုယ့္စိတ္ထဲျဖစ္ေအာင္ လုပ္မွ ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ထာ၀ရ ကိုယ္အားကိုးရမယ့္အရာဟာ ကိုယ့္ရဲ႕တရားပဲ။ဟုတ္တယ္ေလ၊ ကိုယ့္ရဲ႕တရားကသာ ကိုယ္နဲ႔ အၿမဲရွိေနမွာ။ ဒီျပင္အရာဟာ ကိုယ္နဲ႔အၿမဲ မရွိႏိုင္ဘူး။မိဘေတြက သားသမီးေတြကို အားကိုးရမယ္ ထင္ေနတာ၊ သူတို႔အလုပ္အကိုင္နဲ႔သူတို႔ တျခားေရာက္ေနရင္ အားကိုးလို႔ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ မိတ္ေဆြေတြဆိုရင္လည္း သူတို႔အလုပ္အကိုင္နဲ႔ သူတို႔၊ ကိုယ္ကလည္း ကိုယ့္အလုပ္အကိုင္နဲ႔ ကိုယ္၊ကိုယ္အားထားရာဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕တရားသာလွ်င္ ျဖစ္တယ္၊ဘ၀ခရီးကို ျဖတ္သန္းသြားရာမွာ ကိုယ္ႏွင့္အတူ ရွိေနရမယ့္အရာက တရားသာ ျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အားကိုးမႈ မလြဲေစဖို႔, ေလာကအျမင္နဲ႔ မတူတဲ႔ အျမင္တစ္ခုကို ေဟာတာ။

* ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီး *

သင္ၾကားေလ့လာဗုဒၶဘာသာ
📖📖✅✅✅📖📖📖✅✅✅📖📖📖✅✅✅📖📖

No comments:

Post a Comment