Sunday, February 26, 2017

ေမတၱာသုတ္

ေမတၱာသုတ္ ပါဠိ ႏွင္႔ ျမန္မာျပန္
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

🎆 ေမတၱာသုတ္
*******------*******
✔ ယႆာႏုဘာဝေတာယကၡာ၊ ေနဝဒေႆႏၲိ ဘီသနံ။ ယဥိႇ ေစဝါႏုယုဥၨေႏၲာ၊ ရတိၱၱႏၵိဝ' မတႏၵိေတာ။
★ ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေ တာ္၏ တန္ခိုးရွိန္ေစာ ္အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ဘီလူးၾကမ္းတို႔ သည္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေသာအဆင္းအသံအစရွိ
ေသာ အာ႐ံုတို႔ကို မျပဝံ့ မေျခာက္ဝံ့ၾကေလ
က ုန္၊ ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္ကို ညဥ့္အခါ၌လည္းေကာင္း၊ ေန႔အခါ၌လည္းေကာင္း၊ မပ်င္းမရိ လံု႔လျပဳ၍ ရြတ္ဖတ္ေသာသူသည္
✔ သုခံသုပတိ သုေတၱာစ၊ ပါပံ ကိဥၥိ နပႆတိ။ ဧဝမာဒိ ဂုဏူေပတံ၊ ပရိတၱံ တံဘဏာမေဟ။
★ ခ်မ္းသာစြာအိပ္ရ ၏၊ အိပ္ေသာ္လည္း မေကာင္းေသာအိပ္မက္ကိုတစိုးတစိ မွ် မျမင္မက္၊ ဤသို႔အစရွိေသာဂုဏ္ေက်းဇူးအေပါ င္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္ကို အို-သူေတာ္ေကာင္းတို႔ငါတို႔ရြတ္ဖတ္ၾကပါကုန္စို႔။
✔ ကရဏီယ' မတၴကုသေလန၊ ယႏၲသႏၲံပဒံ အဘိသေမစၥ။ သေကၠာဥဇူ စ သုဟုဇူ စ၊ သူဝေစာစႆမုဒု အနတိမာနီ။
★ ေလာကီေလာကုတၱရာအက်ဳိးစီးပြား၌ လိမၼာေသာသူသည္ ျငိမ္သက္ေအး ခ်မ္းေသာ နိဗၺာန္ကိုအာ႐ံုျပဳ၍ဤဆိုလတၱံ႔ေသာ သူေတာ္ေကာင္းနည္းလမ္းကိုက်င့္ၾကံ အားထုတ္ ျပဳလုပ္အပ္၏၊ ကိုယ္ႏွင့္အသက္တ ို႔ကို မငဲ့ကြက္ မညႇာတာျပဳလုပ္ျခင္းငွာ စြမ္းႏိုင္ရာ၏၊ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွစ္ပါ း႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္ရာ၏၊ စိတ္သေဘာထား ေကာင္းစြာေျဖာင့္မတ္ရာ၏၊ ဆိုဆံုးမလြယ္ရာ၏ ၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ရာ၏၊ သူတစ္ပါးအေပၚေထာင္လႊားေသာ မာန္မာနမရွိရာ။
✔ သႏၲဳႆေကာစ သုဘေရာစ၊ အပၸကိေစၥာစ သလႅဟုကဝုတၱိ။ သႏၲိႁႏၵိေယာစ နိပေကာစ၊ အပၸဂေဗၻာကုေလသြ' နႏုဂိေဒၶါ။
★ ေရာင့္ရဲလြယ္ရာ၏ ၊ ေမြးျမဴလြယ္ရာ၏၊ နည္းပါးေသာအမႈကိစၥရွိရာ၏၊ ေပါ့ပါးေသာ အသက္ေမြးျခင္း ရွိရာ၏၊ ျငိမ္သက္ေသာဣေႁႏၵရွိရာ၏၊ အရာရာ၌ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ရဲရင့္ေသာ ဉာဏ္ပညာရွိရာ၏၊ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး သံုးပါးလံုး ႐ုန္႔ရင္း ၾကမ္းတမ္းမႈမရွိရာ၊ ဒါယကာတို႔၌ တြယ္တာမက္ေမာမႈမရွိရ။
✔ န စ ခုဒၵ' မာစေရ ကိဥၥိ၊ ေယနဝိၫူပေရ ဥပဝေဒယ်ဳံ။ သုခိေနာဝေခမိေနာေဟာႏၲဳ၊ သဗၺသတၱာဘဝႏၲဳ သုခိတတၱာ။
★ ပညာရွိတို႔ကဲ့ရဲ႔႐ႈတ္ခ်အပ္ ေသာတစံုတစ္ခုေသာ မေကာင္းမႈကိုအနည္းငယ္မွ်ေသာ္လည္း မျပဳမလုပ္ရာ၊ ခပ္သိမ္းေသာသတၱဝါတို႔သည္ ကိုယ္၏ခ်မ္း သာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစက ုန္သတည္း၊ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစ ကုန္ သတည္း၊ ေဘးရန္ ဥပဒၵေဝါ မရွိၾကပါေစကုန္သ တည္း။
✔ ေယေကစိ ပါဏဘူတတၳိ၊ တသာဝါ ထာဝရာဝ' နဝေသသာ။ ဒီဃာဝါေယဝ မဟႏၲာ၊ မဇၩိမာရႆကာ အဏုကထူလာ။
★ အၾကြင္းမရွိ အလံုးစံု ထြက္သက္ ဝင္သက္ရွိေသာ သတၱဝါ၊ ထင္ရွားရွိေသာသတၱဝါ၊ ထိတ္လန္႔ တတ္ေသာသတၱဝါ၊ တည္ၾကည္ျငိမ္သက္ေသာ၊ သတၱဝါ၊ ရွည္ေသာသတၱဝါ၊ တိုေသာ သတၱဝါ၊ ပုကြေသာသတၱဝါ၊ မတိုမရွည္ေသာသတၱဝါ၊ ႀကီးေသာ သတၱဝါ၊ ငယ္ေသာသတၱဝါ၊ မႀကီးမငယ္ေသာသတၱဝါ၊ ဆူေသာသတၱဝါ၊ ၾကံဳေသာသတၱဝါ၊ မဆူမၾကံဳေသာ သတၱဝါ။
✔ ဒိ႒ာဝါ ေယ ဝအဒိ႒ာ၊ ေယဝဒူေရ ဝသႏၲိ အဝိဒူေရ။ ဘူတာ ဝသမၻေဝသီ ဝ၊ သဗၺသတၱာဘဝႏၲဳ သုခိတတၱာ။
★ မ်က္စိျဖင့္ျမင္ေကာင္းေသာသတၱဝါ၊ မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ေကာင္းေသာသတၱဝါ၊ အေဝး၌ေနေသာသတၱဝါ၊ အနီး၌ေနေသာသတၱဝါ၊ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚ
ျပီးေသာ သတၱဝါ၊ ျဖစ္ဆဲတည္ေနေသာသတၱဝါ၊ ဤအလံုးစံုေသာသတၱဝါတို႔သည္ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖ ာ ခ်မ္းသာျခင္းရွိၾကပါေစကုန္သတ ည္း။
✔ န ပေရာပရံ နိကုေဗၺထ၊ နာတိမေညထကတၳစိ န ကဥၥိ။ ဗ်ာေရာသနာပဋိဃသည၊ နာညမညႆ ဒုကၡမိေစၧယ်။
★ တစ္ေယာက္ေသာသူကတစ္ေယာက္ေသာသူကိ အမ်က္မထြက္ပါေစလင့္၊ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အမႈကိစၥ၌တစ္ေယာက္ေသာသူက တစ္ေယာက္ေသာသူကိုညႇဥ္းဆဲခ်ဳပ္ခ်ယ္ေသာ ကာယကံဝစီကံျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ခိုက္ရန္မ်က္ပြာ း အျငိဳးထားေသာစိတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အနည္းငယ္မွ်ေသာ္မွ မထီမဲ့ျမင္ မေအာက္ေမ့ပါေစလင ့္၊ အခ်င္းခ်င္း၏ ဆင္းရဲဒုကၡကို အလိုမရွိပါေစလင့ ္။
✔ မာတာယထာနိယံပုတၱ၊ မာယုသာဧကပုတၱ မႏုရေကၡ။ ဧဝမၸိ သဗၺဘူေတသု၊ မာနသံ ဘာဝေယအပရိမာဏံ။
★ အမိသည္ မိမိရင္ေသြးျဖစ္ ေသာ တစ္ေယာက္တည္းေသာ သားငယ္ကို အသက္အတြက္ေၾကာင့္အဖန္တလဲလဲ ေစာင့္ေရွာက္သကဲ့သို႔ ဤနည္းအတူ သာလွ်င္ ခပ္သိမ္းေသာသတၱဝါတို႔၌အတိုင္းအရွည္မရွိ ိေသာ ေမတၱာစိတ္ကို ပြားေစရာ၏။
✔ ေမတၱဥၥ သဗၺေလာကသၼိ၊ မာနသံ ဘာဝေယ အပရိမာဏံ။ ဥဒၶံအေဓာစ တိရိယဥၥ၊ အသမၺာဓံ အေဝရ မသပတၱံ။
★ ကာမဘဝတည္းဟူေသာေအာက္ေလာက၌ လည္းေကာင္း၊ ႐ူပဘဝတည္း ဟူေသာ အလယ္ေလာက၌လည္းေကာင္း၊ အ႐ူပဘဝတည္းဟူေသာ အထက္ေလာက၌ လည္းေကာင္း၊ ဤေလာကသံုးပါးတို႔၌ ပိုင္းျခားလြတ္ကင္းက်ဥ္းေျမာင္းျခင္းလည္ းမရွိ ကိုယ္တြင္းေဘးရန္လည္းမရွိ အပေဘးရန္လည္းမရွ အတိုင္းမသိ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုး ေသာေမတၱာစိတ္ကိုလည္း ပြားေစရာ၏။
✔ တိ႒ံ စရံ နိသိေႏၷာဝ၊ သယာေနာယာဝတာ'ႆ ဝိတမိေဒၶါ။ ဧတံ သတႎအဓိေ႒ယ်၊ ျဗဟၼ'ေမတံ ဝိဟာရ' မိဓ' မာဟု။
★ ရပ္ေနစဥ္ေသာ္လည္ းေကာင္း၊ သြားေနစဥ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ထိုင္ ေနစဥ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ လဲေလ်ာင္းေနစဥ္ေ သာ္ လည္းေကာင္း၊ မအိပ္ မငိုက္သမွ် ကာလပတ္လံုးသာသနာေတာ္ႀကီး၌ ေမတၱာစိတ္ႏွင့္ယွဥ္၍ေနထိုင္ျခင္းကို ''ျမတ္ေသာေနထိုင္ျခင္း''ဟူ၍ျမတ္စြာဘုရားတို႔ ေဟာေတာ္မူ ကုန္၏။
✔ ဒိိ႒ိဥၥ အႏုပဂၢမၼ၊ သီလဝါဒႆေနန သမၸေႏၷာ။ ကာေမသု ဝိေနယ် ေဂဓံ၊ နဟိ ဇာတုဂၢဗၻေသယ် ပုန ေရတိ။
★ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းကိ ုစီးျဖန္းအားထုတ္ ျပဳလုပ္ေသာသူသည္ အျမင္ေဖာက္ ျပန္ မိစၧာဉာဏ္သို႔ မကပ္မေရာက္ေသာေၾကာင့္ ေလာကုတၱရာသီလ ရွိသည္ ျဖစ္၍မဂ္ဉာဏ္အျမင္ႏွင ့္ျပည့္စံုျပီးလွ်င္ ဝတၳဳကာမ ကိေလသာ ကာမ တို႔၌တပ္မက္ေမာျခင္း ကင္းေသာေၾကာင့္ ေနာက္တဖန္အမိဝမ္းတြင္း ပဋိသေႏၶေနျခင္းသို႔ ဧကန္မေရာက္ေတာ့ၿ ပီ။
ေမတၱသုတၱံနိ႒ိတံ။……****ဓမၼမိတ္ေဆြအားလုံးက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

နိဒါန္း

ယသ- အၾကင္ေမတၱာသုတ္ ပရိတ္ေတာ္၏၊ အာႏုဘာဝေတာ- အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္၊ ယကၡာ- ဘီလူးတို႔သည္၊ ဘႎသနံ- ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေသာ အဆင္းကို၊ ေနဝ ဒေႆႏိၲ- မျပဝံကုန္၊ ယမိွေစဝ- အၾကင္ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္ကိုသာလွ်င္၊ ရတၱိဥၥ- ညဥ့္၌ လည္းေကာင္း၊ ဒိဝဥၥ- ေန႔၌လည္းေကာင္း၊ မတႏၲိေတာ- မပ်င္းရိသည္ျဖစ္၍၊ အာႏုယုဥၨေႏၲာ- လံုးလျပဳေသာသူသည္၊ သုခံ- ခ်မ္းသာစြာ၊ သုပတိ- အိပ္ရ၏။ သုေတၱာစ- အိပ္ေပ်ာ္ေသာ္လည္းကိဥိၥ- တစ္စံုတစ္ခုေသာ၊ ပါပံ - မေကာင္းေသာ အိပ္မက္ကို၊ နပႆတိ - မျမင္မက္၊ ဧဝမာဒိဂုဏုေပတံ- ဤသို႔အစရွိေသာ ဂုဏ္ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ၊ တံပရိတၱံ- ထိုေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္ကို၊ ေဟ - သူေတာ္ေကာင္းတို႔၊ မယံ- ငါတို႔သည္၊ ဘာဏာမ - ရြတ္ၾကကုန္အံ။

နိဗၺာန္လိုခ်င္သူ

၁ ။ သႏၲံ - ၿငိမ္သက္ေသာ၊ ယံပဒံ - အၾကင္ နိဗၺာန္သည္၊ အတၳိရွိ၏။ တံ - ထိုနိဗၺာန္သို႔၊ အဘိသေမစၥ - သစၥာေလးပါးကို သိေသာအားျဖင့္ ေကာင္းစြာေရာက္၍၊ ဝိဟရိတုကာေမန- ေနျခင္းငွာအလိုရွိေသာ၊ အတၱကုသေလန - အက်ိဳးစီးပြား၌ လိမၼာေသာ ရဟန္းသည္၊ ကရဏီယံ- ျပဳက်င့္အပ္၏။ သေကၠာစ - ကိုယ္အသက္၌ငဲကြက္ျခင္းမရွိ သစၥာတရားကိုသိျခင္းငွာ က်င့္စြမ္းႏိုင္သည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ ဥဇူစ - ေျဖာင့္မတ္ေသာ ကိုယ္,ႏႈတ္ႏွစ္ပါးရွိသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ သုဟုဇူစ - ေျဖာင့္မတ္ေသာစိတ္ထားရွိသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ သုဝေစာစ - ဆိုဆံုးမလြယ္သည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ မုဒုစ - ႏူးည့ံသည္လည္း ၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။

၂ ။ သႏၲဳသေကာစ - ပစၥည္းေလးပါးတို႔၌ ေရာင္ရဲသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ သုဘေရာစ - ေမြးျမဴလြယ္သည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ အပၸကိေစၥာစ - နည္းေသာ အမႈကိစၥရွိသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ သလႅဟုကဝုတၱိစ - ေပါ့ေသာအသက္ေမြးျမဴျခင္း ရွိသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ သႏိၲၿႏၵိေယာစ - ၿငိမ္သက္ေသာ စကၡဳစေသာ ဣေျႏၵရွိသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ နိပေကာစ - ရင့္ေသာပညာရွိသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ အပၸဂေဗ႓ာစ - ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး ၾကမ္းၾကဳတ္ျခင္းမရွိသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။ ကုေလသု - ဒါယကာတို႔၌၊ အနႏုဂိေဒါၶစ - တပ္မက္ေမာျခင္းမရွိသည္လည္း၊ အႆ - ျဖစ္ရာ၏။

၃ ။ ေယန - အၾကင္ ကာယ စေသာ သံုးပါးေသာ ဒုစရိုက္ေၾကာင့္၊ ဝိညဴ - ပညာရွိသည္၊ ပေရ - သူတစ္ပါးတို႔ကို၊ ဥပဝေဒယံု - ကဲရဲ႕ျခင္းကို၊ ကိဥိၥ - စိုးစဥ္းမွ်ေသာ၊ ခုဒၵံ - အနည္းငယ္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ တံ - ထိုဒုစ႐ိုက္ကို၊ နစအာစေရ - မက်င့္ရာသည္ သာတည္းး။ သဗၺသတၱာ - ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ သတၱဝါတို႔သည္၊ သုခိေနာဝါ - ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္သည္လည္းေကာင္း၊ ေခမိေနာဝါ - ေဘးရန္ကင္းၿငိမ္းကုန္သည္လည္းေကာင္း၊ ေဟာႏၲဳ - ျဖစ္ေစကုန္သတည္း။ သုခိတတၱာ - ခ်မ္းသာေသာ ကိုယ္စိတ္ရွိကုန္သည္၊ ဘဝႏၲဳ - ျဖစ္ေစကုန္သတည္း။

၄ ။ ေယေကစိ - ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ၊ ပါဏဘူတာဝါ - ပဥၥေဝါကာရ စတုေဝါကာရ၊ ဧကေဝါကာရ သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အနဝေသသာ - အၾကြင္းမရွိကုန္ေသာ၊ တသာဝါ - ထိတ္လန္႔တတ္ကုန္ေသာ ပုထုစဥ္ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ထာဝရာဝါ - ျမဲျမံစြာ တည္ၾကည္ကုန္ေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ဒီဃာ - ရွည္လ်ားေသာ ကိုယ္ရွိကုန္ေသာ၊ ေယသတၱာဝါ - အၾကင္နဂါး၊ ေျမြ အစရွိေသာ သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ မဟႏၲာ - ႀကီးေသာကိုယ္ခႏၶာ ရွိကုန္ေသာ၊ ေယသတၱဝါ - ငါး၊ လိပ္ အစရွိေသာ သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ မဇိၩမာ - အလယ္အလတ္ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ရွိကုန္ေသာ၊ ေယသတၱဝါ - အၾကင္ႏြားအစရွိေသာ သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ရႆကာ - ပု၊ တို၊ နိမ့္ ငယ္ေသာ ကိုယ္ရွိကုန္ေသာ၊ ေယသတၱဝါ - အၾကင္ ၾကက္ငွက္ အစရွိေသာ သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အာဏုကာ - ေသးဖြဲသိမ္ႏုတ္ေသာ ကိုယ္ရွိကုန္ေသာ၊ ေယသတၱဝါ - ပိုးရြစေသာ သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ထူလာ - ဆူၿဖိဳးေသာ ကိုယ္ရွိကုန္ေသာ၊ ေယသတၱဝါ - အၾကင္ ဝက္စေသာ သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ သႏၲိရွိကုန္၏။ ေတသတၱဝါ - ထိုသတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း။

၅ ။ ဒိ႒ာ - ျမင္ဖူးကုန္ေသာ၊ ေယသတၱဝါ - အၾကင္သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း။ အဒိ႒ာ - မျမင္ဖူးကုန္ေသာ၊ ေယသတၱာ - အၾကင္သတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အဝိဒူေရ - မနီးေဝးေသာ အရပ္၌၊ ဝသႏၲိ - ေနကုန္၏၊ ေတသတၱာ - ထိုသတၱဝါတို႔သည္လည္းေကာင္း။ ဘူတာဝါ - ရဟႏၲာတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ သမ႓ေဝသီဝါ - ဘဝသစ္၌ျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ကံကို ရွာမွီးေလ့ရွိကုန္ေသာ ပုထုစဥ္ေသကၡတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ သဗၺသတၱာ - ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ သတၱဝါတို႔သည္၊ သုခိတတၱာ - ခ်မ္းသာေသာ ကိုယ္ရွိကုန္သည္၊ ဘဝႏၲဳ - ျဖစ္ေစကုန္သတည္းးးး။

၆ ။ ပေရာ - တစ္ေယာက္ေသာသူသည္၊ ပရံ - တစ္ေယာက္ေသာသူကို၊ န နိကုေဗၺထ - အမ်က္မထြက္ရာ။ ကတၳစိ - တစ္စံုတစ္ခုေသာအရာ၌၊ ကိဥိၥ - တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ၊ နံဇနံ - ထိုသူကို၊ ဗ်ာေရာသနာ - ေဖာက္ျပန္ေသာကာယကံ၊ ဝဇီကံ တို႔ျဖင့္ ညွဥ္းဆဲခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ပဋိဃသညာ - ရန္အမ်က္ဟူေသာစိတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ နာတိမေညထ - မထီမဲ့ျမင္မျပဳရာ။ အညမညသ - တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္၏၊ ဒုကၡံ - ဆင္းရဲကို၊ နဣေစၥယ် - အလိုမရွိရာ။

၇ - ၈ ။ မာတာ - အမိသည္၊ နိယံပုတၱံ - မိမိသားအရင္းျဖစ္ေသာ၊ ဧကပုတၱံ - တစ္ေယာက္ေသာသားကို၊ အာယုသာ - အသက္ေၾကာင့္၊ အႏုရေကၡ ယထာ - အစဥ္ေစာင့္ေရွာက္သကဲ့သို႔၊ ဧဝမၸိ - ဤကဲသို႔ပင္ သဗၺဘူေတသု - ခပ္သိမ္းေသာ သတၱဝါတို႔၌၊ အပရိမာဏံ - အတိုင္းအဆမရွိေသာ၊ မာနသံ - ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ စိတ္ကို၊ ဘာဝေယ - အဖန္တလဲလဲ ပြားေစရာ၏။ ဥဒၶံ - အထက္ဘဝဂ္တိုင္ေအာင္လည္းေကာင္း၊ အေဓာ - ေအာက္အဝီဇိတိုင္ေအာင္လည္းေကာင္း၊ တရိယံ - အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာတိုင္ေအာင္လည္းေကာင္း၊ ဣတိပိ ဣမိနာ ပကာေရန - ဤသို႔ေသာအားျဖင့္၊ သဗၺေလာကသႎၼ - က်ဥ္းေျမာင္းျခင္း မရွိသည္ကို၊ အေဝရံ -ရန္မရွိသည္ကို၊ အသမတၱံ - ဆန္႔က်င္ဘက္မရွိသည္ကို၊ ကတြာ - ျပဳ၍၊ အပရိမာနံ - အတိုင္းအဆမရွိေသာ၊ ေမတၱံ - ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ၊ မာနသံ - စိတ္ကို၊ ဘာဝေရ - ပြားေစရာ၏။

၉ ။ ဣဓ - ဤသာသနာေတာ္၌၊ တိ႒ံဝါ - ရပ္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စရံဝါ - သြား၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ နိသိေႏၷာဝါ - ထိုင္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သယေနာ ဝါ - လဲေလ်ာင္း၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဝိတမိေဒၶါ - အိပ္ျခင္း၊ ငိုက္ျခင္း၊ ကင္းသည့္၊ ယာဝတာ - အၾကင္မွ်ေလာက္ေသာ ကာလပတ္လံုး၊ အသ - ျဖစ္ရာ၏။ ယာဝတာ - ထိုမွ်ေလာက္ေသာ ကာလပတ္လံုး၊ ဧတံသတႎ - ထိုေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ သတိကို၊ အဓိေ႒ယ် - ေဆာက္တည္ရာ၏။ ဧတံ ဝိဟာရံ - ထိုေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ သတိျဖင့္ေနျခင္းကို၊ ျဗဟၼံ - ျမတ္ေသာ၊ ဝိဟာရံ - ေနျခင္းဟူ၍၊ ဗုဒၶါ - ျမတ္စြာဘုရားသည္၊ အာဟု - ေဟာေတာ္မူ၏။

၁ဝ ။ ဘိကၡဳ - သံသရာေဘးကို ရႈ႕ေလ့ရွိေသာသူသည္၊ ဒိ႒ိဥၥ - မိစၧာဒိ႒ိသိုလည္း၊ အႏုပဂၢမၼ - မကပ္မူ၍၊ သီလဝါ - ေလာကုတၱရာ သီလရွိသည္ျဖစ္၍၊ ဒႆေနန - ေသာတပတၱိမဂၤဥာဏ္ႏွင့္၊ သမၸေႏၷာ - ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍၊ ကာေမသု - ေတဘုမၼက သခၤါရတည္းဟူေသာ ဝတၳဳကာမတို႔၌၊ ေဂဓံ - တပ္မက္ျခင္းကို၊ ဝိနယ - ပယ္ေဖ်ာက္၍၊ ဇာတု - စင္စစ္၊ ပုန - တဖန္၊ဂဗ႓ေသယ်ံ - အမိဝမ္းတြင္း၌ ပဋိသေႏၶေနရျခင္းသို႔၊ န ဧဟိ - မေရာက္လတၱံ။

ေမတၱာသုတၱံ - ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္သည္၊
နိ႒ိတံ - ၿပီးဆံုးပါ၏။

Special Thanks to:
☆ Ye Win Aung ☆

No comments:

Post a Comment