Saturday, March 4, 2017

တရား စတင္ အားထုက္မည့္ ေယာ ဂီမ်ား

@တရား စတင္ အားထုက္မည့္ ေယာ ဂီမ်ား-;(ဒကါ ေက် ာ္သက္ေနာင္--သို ့@
***************************
၁/ ဘုရားရွင္၏ ပံုေတာ္(ဝါ)ဆင္းတု
ေတာ္ေရွ ့မွာ ဆီမီး/အေမႊးတိုင္/ေသါက္
ေတာ္ေရ--တမ်ိ ဳ း မ်ိဳ းကို ဦးစြာကပ္လွဴ
ပါ။
၂/ မိမိတို ့သည္ အနမတဂၢ သံသရာ
ဘဝ တစ္ခု ခုမွာ ဘုရား;တရား;သံဃါ
မိဘ;ဆရာ--တပါး ပါးကို ျပစ္မွားခဲ့မိမွာ
မလြဲပါ၍ ကိုယ္ ရရွိထားသည့္ ကန္ေတါ့
ခ်ိဳ းျဖင့္ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ျပီး ေက်းဇူးေတါ ္
တို့ ့ကို ပံုေဖာ္ ရွစ္ခိုးပါ။
၃/ ငါးပါးသီလ(ဝါ)ရွစ္ပါးသီလ ကို ထပ္မံ
ေဆာက္တည္ျပီး ယကၡဳ  ကုသိုလ္ေရာ
ဝိပႆ     နာ ကုသိုလ္ ေရာပါ ေဝေနယ်
သတၱဝါ(အထူးသျဖင့္ အနီးဝန္းက်င္မွ)
မ်ားကို ေမတၱာပို ့ျပီး အမွ် ေပးေဝလိုက္
ပါ။
*တခ်ိဳ  ့တရားမထိုင္ မွီ မိမိ၏ခႏၶာကိုယ္
အား စတိ အေနျဖင့္ လွဴ ၾက၏(မလွဴ လဲ
ကိစၥ မရွိပါ)
၄/ ကမၼ႒ာန္းေတာင္းပါ (ကမၼာ႒ာနံေမ
ဘေႏၲေဒထ သံသာရ ဝဋၬ္ ဒုကၡေတာ=
သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲတြင္းမွ။ ေမာစနတၳာ-
ယ=ကြ်တ္လြက္ပါရျခင္းအက်ိ ဳ းငွာ ။
ကမၼာ႒ာနံ=မဂ္ေပါက္ဖိုလ္ျဖစ္ေစေသာ
ကမၼ႒ာန္းတရားကို။ေဒထ=အစဥ္သနား
သျဖင့္ ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူပါဘုရား။
*ပရိကမၼ အမွ ုဒီေလာက္ဆို ရပါျပီ*
(စတင္ အားထုက္လို ့ရပါျပီ)

*ယၡဳ ဥပမာ ေလးကို ဆင္ျခင္ၾကည့္ပါ--
(သိရွိျပီးသူ မ်ားေပလိမ့္မည္။မသိေသး
သူမ်ား ရွိႏိုင္တာမို ့တင္ျပလိုက္ပါသည္)

"ပင့္ကူတစ္ေကာင္ဟာ သားေကာင္
ဖမ္းဘို ့အကန္ ့၅ ခုပါတဲ့ အိမ္တအိမ္
ေဆာက္တည္လိုက္တယ္ ဆိုၾကပါဆို ့"
"အိမ္ရဲ ့ဗဟိုမွာ သူေနတယ္ ေနတဲ့အခါ
ပ်ာယာမခက္ဘူး ((*ေအးေဆးစြာ*))
ေနတယ္--ဆိုလိုခ်င္တါက အကန္ ့ငါးခု
ဖြဲ ့ျပီး လိုက္ကထဲက သားေကာင္ တ္ိုးမွ
တိုးပါ့မလား ဟု ေၾကာင့္က်မွ ုမရွိဘူး
ေသခ်ာေပါက္တိုးမွာကို တင္ၾကိဳ သိေန
လို ့ျဖစ္တယ္။
"မည္သည့္အကန္ ့က ဝင္တိုးပေစ တုန္
ခါမွ ုေၾကာင့္ ဖ်တ္ဆို သိတယ္! သြား
စားတယ္! ခ်က္ျခင္း မူလေနရာကို ျပန္
လာျပီး ((*ေအးေဆးစြာ*))ေနတယ္--
အဲဒါ အကန္ ့၅ ခုကိုဝင္တိုးတဲ့ အေကာင္
ငါးမ်ိ ဳ း--ဒိေနာက္ သားေကာင္တစ္မ်ိ ဳ း
က်န္ေသးတယ္-;ပင့္ကူရဲ ့ခံတြင္ဝ ဒဲ့ဝင္
တိုးတဲ့သားေကာင္-(ေပါင္း-၆ ေကာင္
ႏွင့္အကန္ ့၅ခုနဲ ့ခံတြင္း တခု ေပါင္း၆ ခု)

@၎ ဥပမာ ကို ဥပေမယ် အေနျဖင့္
ရုပ္နာမ္ ေပါ ္တင္ၾကည့္ရေအာင္@

ဥတုဇရုပ္တံုးလို ့ေခါ ္တဲ့ ကိုယ္ထည္ၾကီး
မွာ မ်က္စိ;နား;ႏွာ;လွ်ာ;ကိုယ္-ဆိုတာ
ရွိတယ္(ပညတ္)-၎-တို ့အေပါ ္မွာ --
ကမၼဇရုပ္ေခါ ္အၾကည္ရုပ္ေလးမ်ား သ
ေဘာအေနျဖင့္ မွီေနၾက၏-ထိုတရား
မ်ားမွာ စကၡဳ ပသာဒ;ေသာတပသာဒ
ဃာနာပသါဒ;ဇိဝွါပသါဒ;ကာယ ပသါဒ
(ပရမတ္)-- ဆိုျပီး ငါးမ်ိ ဳ းရွိပါ၏။
(ပင့္ကူရဲ ့အကန္ ့၅ခု နဲ ့တူ၏)
"ရူပါရုံ(အဆင္း);သဒၵါရုံ(အသံ);ဂႏၶာရုံ
(အနံ ့)"ရသာရုံ(အရသာ);ေဖါ႒ဗၺာရုံ
(အေတြ ့အထိ) တို ့မွာ အကန္ ့ကိုဝင္
တိုးမည့္ သားေကာင္ ငါးမ်ိ ဳ းနဲ ့တူ၏။

*အဆင္း ဝင္ တိုးလို ့ျမင္စိတ္ တန္းျဖစ္
တာႏွင့္( အကန္ ့တုန္ခါသြားနဲ ့သား
ေကာင္ ဝင္ တိုးမွန္း ပင့္ကူသိသလိုမ်ိ ဳ း
တူ၏။)

*ပင့္ကူဟာ သားေကာင္ကို စားျပီး ခ်က္
ျခင္းဘဲ မူလေနရာကို ျပန္လာျပီး(ေအး
ေဆးစြာေန၏*
*ေယာဂီ ဟာ ဝင္ တိုးတာက ရုပ္--;
သိ လိုက္တာက နာမ္ လို ့မွက္လိုက္ႏိုင္
တာႏွင့္ (ပင့္ကူ သားေကာင္ကို စားတာ
နဲ ့တူ၏)*

*ပင့္ကူ ဟာ ခ်က္ျခင္းဘဲ ျပန္လွည့္တယ္
ဆိုတာႏွင့္(ျမင္ရင္ ျမင္တယ္အဆင့္ဘဲ
ရပ္ႏွိင္တာနဲ ့တူ၏--"ျမင္တဲ့အာရုံကိုအဓိ
ပၸါယ္ ပံုစံ ခြဲမေနျခင္း)*

*မူလ ေနရာကို ျပန္လာတယ္ ဆိုတာ
ႏွင့္(ေယာဂီတို ့ရဲ ့ပင္တိုင္ကမၼ႒ာန္း ရွူ;
ထုက္*ဝါ* ေပါင္း;ပိန္ ဆီ ျပန္ပို ့တာနဲ ့
တူ၏)

*ပင့္ကူ "ေအးေဆးစြာ" ေနတာႏွင့္(ရွာ
မရွ ူ ့တာ ေခ်ာင္းမေနတာနဲ ့တူ၏--/
အခံတရားရွိရင္ အတိုက္တရား မလြဲမ
ေသြလာမွာဘဲ ဓမၼနိယာမ သေဘာ)-
က်န္သည့္ အာရုံေလးမ်ိ ဳ းကို ၎ နည္း
အတိုင္း ရွ ူ ့ပါ*

*ပင့္ကူ ခံတြင္းဝ ဝင္တိုးတာႏွင့္(မေနာဒြါ
ရမွာ ဝင္တိုးမဲ ့ဓမၼာရုံနဲ ့တူ၏)*
"သားေကာင္ဟာ ဒဲ့ ဝင္ တိုးတာျဖစ္လို ့
မွက္မွက္ထင္ထင္ ရွိသလို မနာယတန
မွာ တိုတ္ရုက္ ဝင္ တိုးမဲ့ ဓမၼာယတန
အာရုံေတြ ဟာ တခ်ိ ဳ  ့စြဲထင္အား -;
ေကာင္းတက္ပါသည္"-; အကန္ ့ဝင္တိုး
တဲ့ ၾသဠာရိက(ရုပ္ၾကမ္း) ထက္ ဒဲ့ ဝင္
တိုးတဲ့ သုခုမ(ရုပ္ႏွ) က သက္ရခက္ပါ၏
"နာနာ အားထည့္ျပီး ဂရုဆိုက္ဘို ့လို၏

"ဒီေနရာ မေနာဒြါရ ဟာ ဟဒယ မွာ
မွီတယ္ ဆိုတာ လြန္စြာ ေထာက္ခံဘို ့
ေကာင္းပါ၏"(ႏွစဥ္ အခါက ရင္ခုန္ -
လွ ုိတ္ေမာ စရာ ျဖစ္ရပ္ ပံုရိပ္ေတြကို
ျပန္ေျပာင္အေတြးေရာက္တိုင္း တခ်ိ ဳ  ့
ဆံျဖဴ ; သြားက်ိ ဳ းသည္ထိ ျမင္ေယာင္
တေက်ာ့ျပန္ တမ္းမတ္ေလ့ ရွိတက္ၾက
ပါ၏-"ေပါ ္လြင္ေအာင္ ေခက္စကါးအလို
ရ (ဟတ္ထိ)-တယ္ လို ့ဆိုၾကကုန္၏"
ဤ တြင္ ဥပမာႏွင့္ ဥပေမယ် ထပ္လို ့ျပီး
ပါျပီ။

@အထက္ပါ ရွင္းလင္းခ်က္မ်ားကိ ုသာ
မန္ေယာဂီမ်ား သိေစႏိုင္ေအာင္ စာနယ္
က သိပ္မပါေအာင္ ရွင္းထားျခင္း ျဖစ္ပါ
သည္ စာနယ္နဲ ့ေဝးသည့္ ေယာဂီမ်ား
ကို သတိေပးလိုပါတယ္ မိမိ တို ့၏ ရုပ္
နာမ္ျဖစ္စဥ္ ကို ပါဠိ လို မသိမူ၍ တရား
လမ္းေၾကာင္း မွန္မွ မွန္ပါ့မလား မဂၢင္ရွစ္
ပါးနဲ ့ကိုက္မွကိုက္ပါ့မလား--?တခ်ိ ဳ  ့အ
ေတြးေရာက္တက္ပါ၏ ဤ သို ့မျဖစ္ေစ
လို အေျခခံ သိရင္လည္း မဂၢင္ ကိုက္
ေအာင္ အားထုက္လို ့ရပါသည္"

@မဂၢင္ ရွစ္ပါး ကိုက္ပံု@
"သီလ ေဆာက္တည္ျပီးထိုင္တာျဖစ္လို ့
(သမၼာဝါစာမဂၢင္;သမၼာကမၼႏၲ မဂၢင္;
သမၼာ အာဇီဝ မဂၢင္)
"ပညတ္ ေပါ ္အာရုံမေရာက္ေစဘဲ ပရ
မတ္ေပါ ္ဥာဏ္ ေရာက္ အားထည့္ေန
တာျဖစ္လို ့(သမၼာဝါယမ မဂၢင္)"
"တိုးတာ ရုပ္ သိတာ နာမ္ ဟု မျပတ္
ဂရုဆိုက္ေနတာ (သမၼာ သတိ မဂၢင္)
"ရုပ္နာမ္ အာရုံမွ လြဲလို ့တျခား စိတ္မ
ျပန္ ့ဘဲ ထိမ္းထားႏိုင္တာ(သမၼာသမာဓိ
မဂၢင္)
"၎ တရားတို ့သည္ ပုဂၢိဳ လ္;သတၱဝါ
အထီး;အမ; အထည္ဝတၳဳ --မဟုက္
သေဘာမွ် သတ္သတ္ပါတကား လို ့
ျမင္ႏိုင္တာ(သမၼာ ဒိ႒ိ မဂၢင္)
"၎ ရုပ္နာမ္ တရားတို ့သည္ ျဖစ္ျပီး
ပ်က္ျခင္း၌သာ အဆံုးသတ္ေလ့ရွိတာကို
ဘာမွ သံသယျဖစ္မေနဘဲ ေကာင္းစြာ
ၾကံစည္တက္လာျခင္းကို(သမၼာသကၤပၸ
မဂၢင္)--ဆိုျပီး --ယခုနည္းအတိုင္း အား
ထုက္ပါကလည္း မဂၢင္ ရွစ္ပါး နဲ ့ျပည့္စံု
ကိုက္ညီပါေၾကာင္းတင္ျပလိုက္ရပါ၏"

Credit to Original Post

No comments:

Post a Comment