Monday, March 6, 2017

ဘာသာကြဲျပားမႈ အေမးအေျဖ

*ေမး;???

ေလာကျကီးမွာ..
ဘာသာယုံျကည္မႈ႔ေတြ ဘာေျကာင့္၊
အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲသြားျကရတာလဲဘုရား???

*တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ေယာက္ ဘာေျကာင့္၊
ယုံျကည္နိ္ုင္မႈ႔အင္အားေတြ,
ကြဲသြားျကရတာလဲဘုရား???

*ကိုယ္ကိုးကြယ္တ့ဲဘာသာတရားရဲ႕,
အေပၚ ဆင္ျခင္သုံးသပ္နိုင္ခြင့္ကို
ဘယ္ဘာသာတရားမွာမွသာ
ရနိုင္ပါသလဲဘုရား???

*ေျဖ;;;;;
မိမိတို႔ေမြးဖြားက်င္လည္လာျကရာ..
ပတ္ဝန္းက်င္ ေဆြမ်ိဳးအုပ္စု!
အေျခအေနေတြ..
မတူညီလာခ့ဲျကရတာေျကာင့္!
ဘာသာယုံျကည္မႈ႔ေတြဟာ..
အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားသြားျကရတာပါ။

ေလာကျကီးမွာ..
လူသုံးမ်ိဳးခြဲျကည့္ရပါမယ္။
၁။ ပညာဓိက ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြ။
၂။ သဒၶါဓိက ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြ။
၃။ ဝီရိယဓိက ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြ ပါပဲ။

ဒီအထဲမွာမွ!
'ဝီရိယဓိက' ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြဟာ,
အမ်ားဆုံးတည္ရွိနိုင္ျကပါတယ္။

*ဝီရိယ* ဆိုတာ..
'ရဲရင့္စြာ..
ျကိုးစားအားစိုက္တ့ဲ စိ္တ္ေတြပါ။'

ေခါင္းေဆာင္ေတြ..
မိဘ၊ ေဆြမ်ိဳး..
ဆရာသမားေတြရဲ႕,
သြန္သင္,
ညႊန္ျပေပးလိုက္တ့ဲအတိုင္း..

*လုပ္ခ်င္သည္ျဖစ္ေစ..
*မလုပ္ခ်င္သည္ျဖစ္ေစ..
လူအမ်ားနည္းတူ..
ခိုင္းတ့ဲအတိုင္း တေသြမတိမ္း,
'ဝီရ' ရဲရဲတင္းတင္း..
လိုက္လုပ္ေနျကရတ့ဲ,
လူမ်ိဳးေတြပါပဲ။

ဘာသာတိုင္း,
လူမ်ိဳးတိုင္းမွာ..
မိရိုးဖလာအရ..
ကိုယ့္မိဘ၊ ေဆြမ်ိဳး, အသိုင္းအဝိုင္း..
ပတ္ဝန္းက်င္ေတြက၊
ခိုင္ျမဲစြာ ယုံျကည္,
လကၡံထားခ့ဲျကတာေျကာင့္၊
လူအမ်ားနည္းတူ,
ယုံျကည္ကိုးကြယ္..
လာျကရျခင္းေတြပါပဲ။

ဒီလိုလုူမ်ိဳးေတြဟာ..
ဘာသာတရားတိုင္းမွာ,
အလြန္မ်ားျကပါတယ္။
(၆၀%)မ်ွ...*

*သဒၶါဓိက*
ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြျကေတာ့,
'တိုက္ဆိုင္မႈ႔ေတြက'
'အဓိက' က်လာပါတယ္။

မိမိတို႔ရဲ႕
*မ်က္စိ
*နား
*နွာေခါင္း
*လ်ွာ
*ကိုယ္
*စိတ္ေတြနဲ႔...
ခဏခဏ ထိေတြ႔
တိုက္ဆိုင္,
ျကုံေတြ႔လာေနမႈ႔ေတြရဲ႕အေပၚ..
ယုံျကည္စြဲလန္းစိတ္
ခိုင္ျမဲလာျကရျပီး..

ကိုယ္ဘဝေတြရဲ႕အေကာင္း/အဆိုး,
အက်ိဳး/အျပစ္ေတြ ဟူသမ်ွဟာ..
ကိုယ္ယုံျကည္ရာ..
" တန္ခိုးရွင္ ဖန္ဆင္းရွင္.."
ပုဂၢိဳလ္ထူးျကီးေတြရဲ႕.
အလိုေတာ္က် အတိုင္းပဲလို႔!
'သဒၶါ'ထက္သန္စြာ,
ယုံျကည္လာမိခ့ဲျကသူမ်ိဳးေတြပဲ၊
ျဖစ္ပါတယ္။

"သဒၶါဓိက" ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြဟာ..
ညႊန္ျပသူေခါင္းေဆာင္!
ဆရာသမားေကာင္းေတြနဲ႔ ,
ေတြ႔ဆုံနိုင္ခ့ဲျကရင္ေတာ့,
ေကာင္းမြန္စြာ..
ေျဖာင့္တက္သြားနိုင္ျကေပမယ့္၊

ယုံျကည္မိရာ..
'ဆရာသမားဆိုး'ေတြနဲ႔!
ေတြ႔ဆုံသြားခ့ဲျကျပီဆိုရင္ေတာ့၊
ဒီဘဝမွာသာမက၊
"သံသရာတစ္ေလ်ွာက္လုံး.."
'ဆုံးဆုံး'
နစ္ျမႈပ္သြားတတ္ျကပါတယ္။
(၃၀%)မ်ွ...*

*ပညာဓိက*
ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြဟာ,
ဘာသာတိုင္း လူမ်ိဳးတိုင္းမွာ,
အင္မတန္မွ ရွားပါးပါတယ္။

အရာရာတိုင္းရဲ႕အေပၚမွာ,
အေျကာင္းမ့ဲစြာ,
'မယုံျကည္'တတ္ျကပါ။

'ဝိဘဇၨ ဝါဒိေနာ..'
ေဝဖန္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္၍!
အေျကာင္း/ အက်ိဳး..
အေကာင္း/ အဆိုး..
ဆက္စပ္ျကည့္တတ္ျကျပီး..

*ယထာဘူတ သဘာဝ*က်၍!
ကိုယ္ေတြ႔ဥာဏ္ျမင္..
ခ်မ္းသာျခင္းေတြရွိပါမွ၊
ယံုျကည္ကိုးကြယ္တတ္ျကတ့ဲ,
လူမ်ိဳးေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။

ေလာကျကီးမွာ..
'ပညာဓိက' ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြဟာ..
ဘယ္ဘာသာ ဘယ္လူမ်ိဳးေတြရဲ႕
အတြင္းမွာမွ၊
မရွိနိုင္ျကပါ။

အဘယ္ေျကာင့္ဆိုေသာ္..
'ဘာသာတရား'တိုင္းဟာ..
*အေျကာင္းအက်ိဳးစပ္ဆက္ခြင့္။
*ဆင္ျခင္ခြင့္။
*သုံးသပ္ခြင့္ေတြကို..
မရရွိနိုင္ျကတာေျကာင့္ပဲ၊
ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့ေျကာင့္!
ျမတ္ဗုဒၶဘုရားရွင္တို႔!
ပြင့္ေတာ္မူလာျကတ့ဲ,
ဗုဒၶသာသနာေတာ္..
အတြင္းထဲမွာသာ,
'ပညာဓိက'ပုဂၢိဳလ္ေတြ..
တည္ရွိနိုင္ျကပါတယ္။
(၁၀%)မ်ွ...*

" ဒီအခ်က္ေတြေျကာင့္သာ!
တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ေယာက္ဟာ,
ဘာသာယုံျကည္မႈ႔ေတြရဲ႕,
အေပၚမွာ..
"ယုံျကည္နိုင္မႈ႔" ပုံစံေတြ,
ကြဲျပားသြားျကရျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဘာသာတရားတိုင္းဟာ,
*မျမင္နိုင္တ့ဲတန္ခိုးရွင္ေတြ..
*တန္ခိုးေတြ..
*ထူးျခားမႈ႔ ထူးဆန္းမႈ႔,
အ့ံျသမႈ႔ေတြရဲ႕အေပၚမွာသာ..
ေမ်ာ္လင့္ျကလ်ွက္..
ယုံျကည္,
ကိုးကြယ္တတ္ျကပါတယ္။

ကိုယ္သဒၶါယုံျကည္ရာ..
ဘုရားသခင္ေတြရဲ႕,
ညႊန္ျပမႈ႔ေတြရဲ႕အေပၚမွာပဲ၊
မ်က္လုံးပိတ္၍သာ..
ယုံျကည္ထားေစပါတယ္။

ဆင္ျခင္သုံးသပ္,
အေျကာင္းအက်ိဳးဆက္ခြင့္၊
စဥ္းစားေတြးေတာခြင့္ေတြကို,
မေပးထားတတ္ျကပါဘူး။

ဘုရားသခင္ေတြရဲ႕,
စကားကို စိတ္ထဲက၊
*ဆင္ျခင္သုံးသပ္လိုက္သူ,
*စဥ္းစားေဝဖန္မိသူေတြဟာ..
ကိုယ့္ဘာသာတရားနဲ႔ဆိုင္ရာ..
*ငရဲေတြကို,
က်သြားနိုင္ျကတယ္လို႔၊
ေဟာျပမႈ႔ေတြေျကာင့္ပါပဲ။

ျမတ္ဗုဒၶဘုရာရွင္၏
သာသနာအတြင္း၌မွာသာ..
'သာဘာဝသစၥာ'
'ပရမတၱဓာတ္' တရားမ်ိဳးေတြ,
ျဖစ္တာေျကာင့္..

"ဝိဘဇၨဝါဒိေနာ.."
'အေျကာင္းနဲ႔ အက်ိဳး'ကို၊
ေဝဖန္ပိုင္းျခား သုံးသပ္ပိုင္ခြင့္၊
စဥ္းစားဆင္ျခင္ခြင့္ေတြကို,
ေပးထားေျကာင္း...

'ကာလာမ'မင္းေတြကို..
ေဟာျကားေတာ္မူခ့ဲတ့ဲ,
'ကာလာမ'သုတ္ေတာ္ျကီးမွာ
ေထာက္ျပ ညႊန္ျပ
ေဟာျပထားပါတယ္။

*ျမတ္ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ..
ဖန္ဆင္းသူ တန္ခိုးရွင္မ်ိဳးမဟုတ္ပဲ၊
ေလာကျကီးသုံးပါးမွာ,
အမွန္တကယ္..
အေျကာင္းအက်ိဳး စပ္ဆက္..
'ျဖစ္ပ်က္'
ေျပာင္းလဲေနျကရကုန္ေသာ..

"နာမ္ရုပ္" ဓာတ္တရားတို႔ရဲ႕,
"သဘာဝပရမတၱ အနတၱဓာတ္သစၥာ"
အမွန္တရားေတြကို!
*ေဖာ္ျပ။
*ညႊန္ျပ။
*ေဟာျပေတာ္မူခ့ဲတ့ဲ..
*လမ္းညႊန္*ျပသည့္,
"သေဗၺညဳတေရႊဥာဏ္ေတာ္အရွင္" ပဲ၊
ျဖစ္ေတာ္မူပါတယ္။
*အသင္လူသားည့ံမည္ေလာ???

မွ/
ေရႊထီး(သဘာဝသစၥာ)*

##Credit to Original Uploader

No comments:

Post a Comment