Tuesday, April 11, 2017

ရဟန္းခံ ရွင္ျပဳအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ

ရဟန္းခံ ရွင္ျပဳအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ - အပုိင္း(၃)
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

အပိုအလြန္ျဖစ္ေသာ ေဆး
ပူတိမုတၱေဆးသည္ မြန္ျမတ္ေသာ ေဆးျဖစ္ေသာ္လည္း သင့္ေလ်ာ္ေသာ အေကာင္းရွိက ေထာပတ္၊ ဆီဦး၊ ဆီ၊ ပ်ားရည္၊ တင္လဲ ဟူ ေသာ ေဆး ၅-မ်ဳိးႏွင့္ ဗိေႏၶာေဆးမ်ားကိုလည္း လိုအပ္သလို သုံးႏိုင္ရန္ အပိုခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

(ေဆာင္ရန္) ပစၥည္း ၄-ပါး သုံးေဆာင္နည္း

``မွီရာေလးသင္း၊ မာရ္ေက်ာ့ကြင္း၊ ၀ဋ္တြင္း နက္ေလစြ´´ ဟူသည္ႏွင့္ အညီ ပစၥည္း ၄-ပါး၌ သာယာၿငိတြယ္၍ ေက်ာ့ကြင္းမိခဲ့လွ်င္ ၀ဋ္ဒုကၡတြင္း နစ္မြန္းရသည္၊ ပစၥည္း ၄-ပါး ရွာမွီးရာ၊ သုံးစြဲရာတို႔၌ ကြၽမ္းက်င္ လိမၼာဖို႔ အေရးႀကီးသည္၊ ၀ိနည္းေတာ္ႏွင့္ အညီ ရွာမွီး တတ္ဖို႔ သုံးစြဲတတ္ဖို႔ လိုသည္၊ ငွက္ေပ်ာ ဝါး က်ဴပင္တို႔ကို မိမိအသီးက ျပန္၍ သတ္ျဖတ္သကဲ့သို႔ ပစၥည္းလာဘ္လာဘက ရဟန္းကို ျပန္၍ သတ္ပါသည္။
ပစၥည္း ၄-ပါးသည္ သုံးတတ္လွ်င္ကား ေဆး၊ မသုံးတတ္လွ်င္ ေဘး ျဖစ္တတ္ပါသည္၊ ေဘးမျဖစ္ရန္ သုံးစြဲနည္း ပစၥေ၀ကၡဏာတို႔ကို လည္း ျမတ္စြာဘုရားက ထပ္မံ၍ ညႊန္ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါေသးသည္။

လုံး၀ မျပဳထိုက္ေသာ အရာ (ေရွာင္ရန္) ၄-မ်ဳိး

ေဆာင္ရန္ သိဖို႔ထက္ ေရွာင္ရန္ သိဖို႔က ပို၍ အေရးႀကီးပါသည္၊ လြန္က်ဴးမိက ကုစား၍ မရႏိုင္ေကာင္းေသာ ျပစ္မႈမ်ဳိးလည္း ရွိတတ္ ေသးသည္၊ မီးခဲကိုကိုင္မိ၍ အပူေလာင္ခံရေသာ အနာကို ေဆးကုလုိ႔ရႏိုင္သည္၊ ၆၆၀၀-ရွိ မဟာဓာတ္အားလိုင္း လွ်ပ္စစ္ႀကိဳးကို ကိုင္မိလွ်င္ တစ္ခါတည္း မီးေလာင္ျပာက်ၿပီး ေသသြားမည္၊ ေဆးကုလို႔မရေတာ့၊ ထို႔အတူ သံဃာဒိေသသ္ စေသာ အာပတ္အျပစ္မ်ား က်ဴး လြန္မိလွ်င္ ကုစား၍ ရႏိုင္ေသးသည္၊ ပါရာဇိကျပစ္မႈမ်ဳိးကို က်ဴးလြန္မိလွ်င္ တစ္ခါတည္း ရဟန္းဘ၀ ဆုံးရွဳံး သြားေတာ့သည္၊ တစ္ဖန္ ရဟန္းေကာင္းျဖစ္ေအာင္ ကုစား၍ မရႏိုင္ေတာ့၊ ဘုရားလက္ထက္က ရဟန္းေတာ္ေလးတစ္ပါး ရဟန္းခံၿပီး ရက္ပိုင္းအတြင္း မသိ နား မလည္သျဖင့္ မယားေဟာင္းႏွင့္ လြန္က်ဴးမိသြား၏၊ ရဟန္းဘ၀ဆုံးရွဳံးသြားေၾကာင္း ေနာက္မွသိရသည္၊ ထိုအျဖစ္မ်ဳိး မၾကဳံမိေစရန္ မွီရာ ၄-ပါးကို ေျပာၾကားၿပီးေနာက္ မျပဳထိုက္ေသာ အရာ ၄-ပါးကို ေျပာထားရန္ ျမတ္စြာဘုရားက မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ယင္း ၄-ပါးတို႔ကား-
၁။ လည္ပင္းျပတ္သြားေသာ ေယာက္်ားသည္ တစ္ဖန္ အသက္မရွင္ႏိုင္၊ ထို႔အတူ ေမထုန္မီွ၀ဲလွ်င္ ရဟန္းအျဖစ္ ဆုံးရွံဳးသြားေတာ့သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းဘ၀မွာ ေနသမွ် ကာလပတ္လုံး ေမထုန္မမီွ၀ဲရ။
၂။ အညွာမွ ေၾကြက်ၿပီးေသာ သစ္ရြက္ေရာ္သည္ ေနာက္ထပ္ တစ္ဖန္ စိမ္းလန္း ျခင္းငွါ မထုိက္ေတာ့၊ ထို႔အတူ တမတ္ တမတ္တန္ ေသာ ဥစၥာ၊ တမတ္ထက္ ပိုလြန္ေသာ ဥစၥာတို႔ကို ခိုးယူမိလွ်င္ ရဟန္းဘ၀ ဆုံးရွံဳးရေတာ့သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ သူတပါး ဥစၥာကို ျမက္၊ ၀ါး ျခမ္းစိတ္မွ စ၍ မခိုးယူရ။
၃။ ႏွစ္ျခမ္းကြဲၿပီးေသာ ေက်ာက္ဖ်ာႀကီးသည္ ပကတိအတိုင္း တဖန္ ျပန္ဆက္စပ္၍ မရႏိုင္သကဲ့သို႔ လူဇာတ္ရွိသူကို သတ္မိလွ်င္ ရဟန္း မဟုတ္ေတာ့၊ ထို႔ေၾကာင့္ သူတပါး အသက္မွန္သမွ်ကို မသတ္ရ။
၄။ လည္ဆစ္ျပတ္ေလၿပီးေသာ ထန္းပင္သည္ တဖန္ စည္ပင္ ျပန္႔ပြါးျခင္းငွါ မထိုက္ ေတာ့သကဲ့သို႔ မိမိသႏၲာန္၀ယ္ တကယ္မရွိေသာ စ်ာန္ မဂ္ ဖိုလ္ တရားမ်ားကို လိမ္ညာေျပာမိလွ်င္ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့၊ ထို႔ေၾကာင့္ လိမ္ညာမေျပာရ၊ လိမ္ညာ ေျပာျခင္းအမႈကို ရဟန္း ဘ၀မွာ ေနသမွ် ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။

နားလည္မႈယူ၍ ခြင့္လႊတ္ျခင္း
ရဟန္းျဖစ္ခ်ိန္ မွတ္တမ္း၊ ေဆာင္ရန္ ၄-ပါး၊ ေရွာင္ရန္ ၄-ပါး တို႔ကို ေျပာၾကား ျပီးေနာက္ လိုက္နာက်င့္သုံးရမည့္ ၀တၱရားမ်ား မလစ္ ဟင္းေစရန္ႏွင့္ လစ္ဟင္းမႈရွိက သက္သာခြင့္ရရန္ လမ္းညႊန္ခ်က္ ေပးရေသးသည္၊ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာႏွင့္ ကမၼ၀ါစာ ဆရာတို႔သည္ ရဟန္း ျဖစ္ေအာင္ ခ်ီးေျမွာက္ေပးၾကေသာ ဆရာရင္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္၊ ရဟန္းခံရာတြင္ သံဃာအေရအတြက္ ျပည့္မီေအာင္ ပါ၀င္သူ ကာရက သံဃာမ်ားသည္လည္း ရဟန္းသစ္၏ ေက်းဇူးရွင္မ်ားပင္ ျဖစ္ၾက၏၊ သာသနာေတာ္တြင္း၌ ဆရာတပည့္အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံေရး၀တၱရား မ်ားရွိၾကသည္၊ ၀တၱရားမေက်ပြန္လွ်င္ အာပတ္အျပစ္ျဖစ္ရုံမက သီလကိုလည္း ျဖည့္က်င့္သည္မမည္၊ သီလမစင္ၾကယ္က စိတ္တည္ၿငိမ္ မႈမရွိဘဲ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ကိုလည္း မရႏိုင္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာတပည့္တို႔ တာ၀န္ကိုယ္စီ ျဖည့္က်င့္ၾကရသည္၊ ဆရာတပည့္ အေနကြာျခင္း စေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ၀တၱရားမျပဳႏိုင္ခဲ့ေသာ္ အျပစ္မွ သက္သာခြင့္ရရန္ နားလည္မႈယူၿပီး ခြင့္ျပဳထားလွ်င္ အျပစ္လြတ္ႏိုင္သည္။

အခ်င္းခ်င္း ခြင့္လႊတ္ပုံ
`ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာ ကမၼ၀ါစာဆရာ ကာရကသံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တို႔ဘုရား၊ အရွင္ျမတ္တို႔အေပၚ၌ တပည့္က ျပဳရမည့္ ၀တၱရားမ်ားစြာပင္ ရွိပါသည္ဘုရား၊ ေနရာတပါး ေ၀းျခားျခင္းစေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳ၍ရစေကာင္းေသာ ၀တၱရားမ်ားကို မျပဳဘဲေနႏိုင္ရန္ ခြင့္လႊတ္ ေတာ္မူပါဘုရား၊ ဘုရားတပည့္ေတာ္အေပၚ၌ အရွင္ျမတ္တို႔ ျပဳရမည့္ ၀တၱရားမ်ားကိုလည္း တပည့္ေတာ္က မသာယာဘဲ ခြင့္လႊတ္ပါသည္ ဘုရား´။

သာသနာ့တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ျခင္း
ရွင္သာမေဏႏွင့္ ရဟန္းႏွစ္ဦးစလုံးသည္ လူ႔ေဘာင္ကို စြန္႔ခြါၿပီး အိမ္ရာမေထာင္ သာသနာ့ေဘာင္၌ သာသနာ့တာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ ေနသူမ်ား ျဖစ္သည္၊ သာသနာ့တာ၀န္ ဟူသည္ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဂႏ ၳဓုရ၊ ၀ိပႆနာဓုရ- ဟု ႏွစ္မ်ဳိးသာ ရွိသည္၊ သင္ယူေလ့က်င့္ေရး တာ၀န္၊ က်င့္ၾကံေရးတာ၀န္ ဟု ဆိုလိုသည္၊ အနည္းငယ္ ခ်ဲ႕ဦးအံ့--
၁။ ဂႏ ၳဓုရ- ပိဋကတ္စာေပက်မ္းဂန္ သင္အံပို႔ခ်ေရးတာ၀န္။
၂။ ၀ိပႆနာဓုရ- ကမၼ႒ာန္းဘာ၀နာ ပြါးမ်ားအားထုတ္ေရးတာ၀န္။
ဤႏွစ္ရပ္ကို ရည္ရြယ္၍-
`ရဟန္းကိစၥ၊ ႏွစ္ ဓုရ၌၊ လု႔ံလအားသည္း၊ ဟိတ္ဟန္နည္း၍၊ ပစၥည္းမသို၊ စိတ္မတို၊ ခင္ပ်ဳိ ႀကီးပြါးေၾကာင္း´ဟု မိန္႔ဆိုၾကသည္။
ပိဋကတ္စာေပက်မ္းဂန္ သင္ၾကားေနၾကေသာ ဂႏ ၳဓုရပုဂၢဳိလ္တို႔သည္ ရည္ရြယ္ခ်က္ သုံးမ်ဳိးျဖင့္ သင္ၾကားေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

ပရိယတိၱ ၃-မ်ဳိး
၁။ ေျမြဖမ္းတတ္ျခင္းႏွင့္ တူေသာ သင္ယူပုံ၊
၂။ သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡမွ ထြက္ေျမာက္ရန္ အက်ဳိးကို ေမွ်ာ္ကိုး၍ သင္ယူပုံ၊
၃။ ဘ႑ာစိုးႏွင့္ တူေသာ သင္ယူပုံ။
စာေပက်မ္းဂန္ သင္ယူရာတြင္ အခ်ဳိ႕က သူတပါးကို ႏွိမ္ရန္ ၀င့္ၾကြားရန္၊ ဘုန္းႀကီးရန္ စေသာ ေလာဘ ေဒါသ အကုသိုလ္မူလ အရင္း ခံျဖင့္ သင္ယူၾကသည္၊ ထိုသင္နည္းမ်ဳိးကို ေျမြဖမ္းတတ္ျခင္းႏွင့္တူေသာ သင္ယူနည္းဟုေခၚသည္၊ ေျမြဖမ္းေသာအခါ အဖမ္းမတတ္လွ်င္ ထိုေျမြ ကိုက္၍ ေသေသာ္လည္း ေသရာ၏၊ ထို႔အတူ ေလာဘ ေဒါသ အကုသိုလ္မူလ အရင္းခံျဖင့္ သင္ၾကားလွ်င္ ထိုအကုသိုလ္ကပင္ မိမိကို အပါယ္သို႔ ပို႔ေဆာင္ပါလိမ့္မည္။
သီလ သမာဓိ ပညာ ျဖည့္က်င့္ဖို႔ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ သင္ယူျခင္းကို သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡမွ ထြက္ေျမာက္ရန္ အက်ဳိးကို ေမွ်ာ္ကိုး၍ သင္ယူ နည္း ဟု ေခၚ သည္။
ထိုသင္ယူျခင္းမ်ဳိးသည္ ေျမြဖမ္းတတ္သျဖင့္ ေျမြကိုက္မခံရသကဲ့သို႔ လိုအပ္ေသာ အက်ဳိးၿပီးေျမာက္ႏိုင္သည္။

စာသင္ေနသူမ်ားကို မႏွိမ္သင့္ပါ
သာသနာေတာ္၌ ကိစၥအားလုံး ၿပီးျပည့္စုံေနေသာ ရဟႏၲာပုဂိၢဳလ္သည္ သူေတာ္ေကာင္းတရားကို ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္သာ သင္ယူ၏၊ မိမိအတြက္ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိ၊ ထိုသင္ယူျခင္းမ်ဳိးကို ဘ႑ာစိုးႏွင့္ တူေသာ သင္ယူနည္းဟု ေခၚသည္။
ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ သုံးမ်ဳိးတြင္ နံပါတ္ ၂-သင္ယူနည္းမ်ဳိးျဖင့္ သင္ယူမွသာလွ်င္ ရွင္ ရဟန္းျပဳရက်ဳိးနပ္ႏိုင္ပါသည္၊ အခ်ိဳ႕လည္း ငယ္ရြယ္စဥ္ နံပါတ္ ၁- သင္ယူနည္းမ်ဳိးျဖင့္ သင္ယူရင္းပင္ ပိဋကတ္ေတာ္၏ အႏွစ္သာရမ်ားကို သိရသျဖင့္ နံပါတ္ ၂-သင္ယူနည္းမ်ဳိးသို႔ ေျပာင္းလဲ သြားသည္ကို အမ်ားအျပား ေတြ႕ရပါသည္။
ပရိယတ္ႏွင့္ ပဋိပတ္သည္ ခြဲလို႔ မရ၊ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု မွီတြယ္ေနသည္၊ တစ္ခ်ဳိ႕က ေပါ႒ိလမေထရ္ကို ပုံစံထုတ္၍ ပရိယတ္ကို ပုတ္ခတ္ ေနၾကပါသည္၊ စာသင္ စာခ်ေနသူမ်ားကို ႏြားႏို႔မေသာက္ရေသာ ႏြားေက်ာင္းသား ပမာထားလ်က္ သနားသေယာင္ေယာင္ျပဳ၍ ျပက္ရယ္ ျပဳေနၾကပါသည္၊ ထိုသူမ်ား၏ အဆိုေၾကာင့္-
`တရားမနာ၊ စာေပ မသင္၊ ႏႈတ္တြင္ မေဆာင္၊ သိေအာင္ မျပဳ´ လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း-
`စာသင္ ပယ္ေလ်ာ၊ က်ယ္ မေဟာၾက၊ က်ယ္ မခ်ႏွင့္၊ က်ယ္စြ မအံ၊ မၾကံမစည္´လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း-
သာသနာကြယ္သြားႏိုင္သည္ မဟုတ္ေလာ။
သုိ႔ျဖစ္လွ်င္ သာသနာကြယ္ျခင္း၌ မည္သူ႔အေပၚမွာ တာ၀န္ရွိပါသနည္း၊ ပညာရွိမ်ား စဥ္းစားရန္၊ လူထြက္လို၍ တိုင္ပင္ရာတြင္ သပိတ္ သကၤန္းကို လိုခ်င္သျဖင့္ အားေပးမိေသာေၾကာင့္ ၇-ႀကိမ္ လူထြက္ရေသာ စိတၱဟတၳေထရ္၏ ၀ဋ္ေၾကြးကိုလည္းေကာင္း၊ စာခ်ဘုန္းႀကီး ဘ၀က စာသင္သား စိတ္ဓာတ္က်ေအာင္ ေျပာဆိုမိသျဖင့္ ဂါထာေလး တစ္ဂါထာကိုပင္ တစ္၀ါတြင္းလုံးရေအာင္ မက်က္ႏိုင္ေသာ ရွင္ စူဠပန္၏ ၀ဋ္ေၾကြးကိုလည္းေကာင္း ႏွလုံးမူ၍ စာသင္ေနသူမ်ား စိတ္ဓာတ္က်ေအာင္ မေျပာမိဖို႔ သတိျပဳရမည္။
နံပါတ္ ၂-သင္နည္းျဖင့္ စာေပက်မ္းဂန္သင္ယူလွ်င္ ကိေလသာ ၀င္ခြင့္မရ၊ သီလ သမာဓိ ပညာ ရင့္က်က္ၿပီး မလိဃေဒ၀ ေထရ္ကဲ့သို႔ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ပင္ ဆိုက္ေရာက္ႏိုင္သည္၊ ကိုင္းကြၽန္းမွီဆိုသကဲ့သို႔ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ ႏွစ္ရပ္တို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း အင္အားျပဳမွ ႀကီးပြါး တိုးတက္ႏိုင္ၾကမည္။
`ငါ ပရိယတ္သမား၊ ငါ ပဋိပတ္သမား´ဟု ေၾကြးေၾကာ္ရုံမွ်ႏွင့္ မၿပီးပါ၊ ပရိယတ္သည္ ပစၥည္း ၄-ပါး ေက်ာေထာက္ ေနာက္ခံရွိသည္၊ ပဋိပတ္သည္ ဓုတင္ ေက်ာေထာက္ ေနာက္ခံ ရွိသည္။

အႏွစ္ရွာၾကစို႔

စႏၵကူးႏွစ္ကို ရလိုလွ်င္ စႏၵကူးပင္ႀကီးမွ အေပြး အေခါက္ အခြံ အကာတို႔ကို ပယ္ရွားပစ္ရမည္၊ အေပြး အေခါက္ အခြံ အကာတို႔ျဖင့္သာ တင္းတိမ္ေနလွ်င္ စႏၵကူးႏွစ္ကို မရႏိုင္၊ ထို႔အတူ သာသနာ့ေဘာင္ ၀င္၍ ရွင္ ရဟန္းျပဳေနျခင္းသည္ အရဟတၱဖိုလ္ အႏွစ္ကို ရွာေဖြေန ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
သို႔ပါလ်က္-
၁။ အခ်ဳိ႕က အေပၚယံ အေပြးမွ်ျဖစ္သည့္ လာဘ သကၠာရ သိေလာက (လာဘ္ရမႈ၊ အပူေဇာ္ခံရမႈ၊ အရွိန္အ၀ါရွိမႈ)ႏွင့္ တင္းတိမ္ေန၏။
၂။ အခ်ဳိ႕က တဆင့္တက္ျပၿပီး အေခါက္ပမာ သီလမွ်ျဖင့္ တင္းတိမ္ေနသည္။
၃။ အခ်ိဳ႕ကလည္း တတိယဆင့္ အခြံႏွင့္တူေသာ စ်ာန္သမာဓိေလာက္ကို အဟုတ္ ႀကီး ထင္ေနျပန္သည္။
၄။ အခ်ဳိ႕မွာ စတုတၳဆင့္ အျမင္ထူးရ တန္ခိုးျပႏိုင္ျခင္းဟူေသာ အဘိညာဥ္ကိုပင္ ရဟႏၲာအျဖစ္ ထင္ေနၾကသည္၊
အဘိညာဥ္သည္ သာသနာေတာ္၏ အကာမွ် ျဖစ္ေနသည္ကို မသိၾကေပ။
၅။ တကယ့္အႏွစ္ အရဟတၱဖိုလ္အစစ္ကို ရလိုလွ်င္-
လာဘ သကၠာရ သိေလာက- အေပြး၊ သီလ- အေခါက္၊ သမာဓိ- အခြံ၊ အဘိညာဥ္- အကာတို႔ကို ပစ္ပယ္ရမည္၊
မလိုအပ္သည္မ်ားကို ပယ္ရွား၍ အရဟတၱဖိုလ္အႏွစ္ကို ရယူႏိုင္မွသာ အစ၌ ဆိုခဲ့ေသာ ဒုကၡကင္းေရးရည္ရြယ္ခ်က္ အထေျမာက္ေပမည္။

နိဂုံးခ်ဳပ္
အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ သတၱ၀ါတိုင္း ဒုကၡႏွင့္ ရင္ဆုိင္ေနၾကရသည္ခ်ည္းျဖစ္၍ ဒုကၡကင္းလိုၾကသည္၊ ဒုကၡကင္းေရး နည္းလမ္းအစစ္ကား ျဗဟၼ စရိယပင္ျဖစ္သည္၊ ျဗဟၼစရိယကို ျပည့္စုံျဖဴစင္စြာ ျဖစ္ေအာင္ က်င့္ၾကံဖို႔ရာလည္း ရဟန္းျပဳၾကသည္၊ ရွင္သာမေဏ ျဖစ္ခြင့္ကို သရဏဂုံ ျဖင့္ ျပဳရေသာ နည္းတစ္မ်ဳိးကိုသာ ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့သည္။
ရဟန္းျဖစ္ခြင့္ကိုကား-
`ဧဟိ သရဏ၊ ၾသ၀ါဒ၊ ပဥၥ ဂရုဓမ္။
ဒူေတ အ႒၊ ဉတိၱျပ၊ ရွစ္၀ ရဟန္းမွန္´ဟူ၍ ၈-မ်ဳိး ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့သည္။
ထို ၈-မ်ဳိးတို႔တြင္ ဉတိၱစတုတၳကမၼ၀ါစာျဖင့္ ရဟန္းျပဳေပးႏိုင္ေသာ စနစ္တစ္ခုသာ ယေန႔ထက္တိုင္ ရွင္သန္လ်က္ ရွိေနေပသည္၊ ထိုစနစ္ ကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခုႏွစ္၊ တပို႔တြဲလျပည့္ႏွင့္ တေပါင္းလျပည့္ အၾကားေလာက္မွာ စတင္ပညတ္ေတာ္ခဲ့သည္၊ သာသနာတည္သေရြ႕ တည္ရွိမည့္ နည္းစနစ္လည္း ျဖစ္သည္၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရွင္ ရဟန္းျပဳခြင့္ေပးရာမွာ ၾကည္ညဳိဖြယ္ရာ ျဖစ္ေစ ႏိုင္သည့္ ဥပဓိသမၸတိၱရွိသူမ်ားကိုသာ ခြင့္ျပဳခဲ့ပါသည္။
ရွင္ ရဟန္းျဖစ္ခြင့္ရသူမ်ားသည္ အဓိသီလ သိကၡာပုဒ္မ်ား၏ တည္ရာ ေစတီအိမ္မ်ားျဖစ္၍ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါ အားလုံး၏ ရွိခိုး ဦး ခုိက္မႈကို ခံထိုက္ၾကရသည္၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တပည့္သားမ်ားတြက္ အာမိသအေမြ၊ ဓမၼအေမြ ႏွစ္မ်ဳိးလုံးကိုေပးခဲ့ပါသည္၊ တပည့္သား မ်ားကလည္း ရရွိသည့္ အေမြပစၥည္း ႏွစ္မ်ဳိး စလုံးကို အသုံးခ်ဖို႔လိုပါသည္။
အာမိသအေမြျဖင့္သာ လမ္းဆုံးေနလွ်င္-
`သံသာရ၀ဋၬဒုကၡေတာ ေမာစနတၳာယ´ဟူေသာ မူလရည္ရြယ္ရင္းကိစၥ ၿပီးေျမာက္မည္မဟုတ္ပါ၊ ပစၥည္း ၄-ပါး အာမိသအေမြကို တရား ႏွင့္အညီ သုံးေဆာင္ျခင္း၊ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊ လိုက္နာျခင္းတို႔ျဖင့္ ဓမၼအေမြကိ္ု ခံယူမွသာ ဒုကၡကင္းေရး ရည္ရြယ္ခ်က္ ေအာင္ျမင္မည္ ျဖစ္ ေၾကာင္း တင္ျပရင္း နိဂုံးခ်ဳပ္လိုက္ပါသည္။

အရွင္တိေလာကာဘိ၀ံသ (အင္းစိန္)

ရဟန္းခံ ရွင္ျပဳအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ
(၁) ကို ဖတ္႐ႈလိုပါက
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=546016508893267&id=100004547686229

ရဟန္းခံ ရွင္ျပဳအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ
(၂) ကို ဖတ္႐ႈလိုပါက
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=546015352226716&id=100004547686229
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
ေမတၱာျဖင္႔ ဓမၼစကူးလ္ဆုံရာ
မ်ိဳးခ်စ္သူ(ေျမာက္လူးကန္ရြာ - ပခုကၠဴ)

Credti.   To.  အ႐ွင္သုမဂၤလ

Credit:original upload

No comments:

Post a Comment