Saturday, April 22, 2017

“သုနကၡတၱံ”- "သုမဂၤလံ"

ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြနည္းေအာင္
ႀကိဳးစားတဲ့အခ်ိန္ဟာ “သုနကၡတၱံ”-
ေကာင္းေသာနကၡတ္ ပဲတဲ့။
ကိုယ့္အတြက္ “သုမဂၤလံ”- မဂၤလာအရွိဆံုး
အခ်ိန္ပဲတဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္ဟာ စိတ္ဆိုးေနတဲ့အခ်ိန္ဟာ
မဂၤလာ မရွိဆံုးအခ်ိန္ပဲလို႔ ဒီလိုမွတ္ထား။
စိတ္မဆိုးဘူး၊ ေမတၱာဘာဝနာ ပြားေနတယ္၊
တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ သင့္သင့္ျမတ္ျမတ္
ရွိေနတယ္၊ မိတ္ေဆြမပ်က္ဘူးဆိုရင္ မဂၤလာရွိတဲ့
အခ်ိန္တစ္ခုပဲလို႔ ဒီလိုမွတ္တယ္။

“သုပၸဘာတံ”- ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာကို အာ႐ံုျပဳၿပီး
ေတာ့ ႏိုးလာလို႔ရွိရင္ ေကာင္းေသာနံနက္ခင္း
ျဖစ္လာတယ္။ “သုဟု႒ိတံ”- အိပ္ရာက ႏိုးထလာတဲ့အခါ
ႏႈတ္ခမ္းႀကီးစူၿပီးေတာ့ ႏိုးထတာမဟုတ္ဘူး။
အမ်ားသတၱဝါေတြ ခ်မ္းသာၾကပါေစဆိုတဲ့
အေတြးေလးနဲ႔ ႏိုးထလာရင္ ဒါ “အေကာင္းဆံုး
အိပ္ရာက ထျခင္း” ပဲ ျဖစ္တယ္ေပါ့။

အဲဒီလို ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် အေကာင္းဆံုး မိုးေသာက္ခ်ိန္
ျဖစ္ဖို႔နဲ႔ အေကာင္းဆံုး အိပ္ရာကထျခင္း ျဖစ္ေအာင္
မႀကိဳးစားသင့္ဘူးလား၊ ႀကိဳးစားရမွာ။
ဒါေတြ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ။
အဲဒီလို ႀကိဳးစားဖို႔ဆိုလိုတာ။
ေန႔စဥ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြျဖစ္ရမယ္။
ဟုတ္ရဲ႕လား။

ကိုယ့္အိမ္မွာ ေနရင္းထိုင္ရင္းနဲ႔ ေကာင္းေသာ
မိုးေသာက္ျဖစ္ဖို႔၊ ေကာင္းေသာ နကၡတ္နဲ႔ၾကံဳတဲ့
အခ်ိန္ပိုင္းျဖစ္ဖို႔၊ ေကာင္းတဲ့မဂၤလာရွိတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္ဖို႔ရာ
ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ေကာင္းတဲ့စိတ္ဓာတ္ေတြ ျဖစ္ေနေအာင္
ကိဳးစားရမယ္။
ေမတၱာပြားေနမယ္၊ အဆင္မေျပတဲ့ သူေတြကို
က႐ုဏာထားမယ္၊ အဆင္ေျပတဲ့လူေတြ အေပၚမွာ
မုဒိတာပြားမယ္ ဆိုရင္ ဒါ အင္မတန္မွ ေကာင္းျမတ္တဲ့
စိတ္ေတြလို႔ ဒီလိုေျပာတာေနာ္။

အဲဒီလိုေနလို႔ရွိရင္ “သုခေဏာ သုမုဟုေတၲာစ”
ေမတၱာပို႔တဲ့ အခ်ိန္ေလး၊ ကုသိုလ္ရတဲ့ အခ်ိန္ေလးဟာ
အေကာင္းဆံုး အခ်ိန္ေလးပဲ။
အေကာင္းဆံုး အခ်ိန္ပိုင္းေလး။
အဲဒီလို အေကာင္းဆံုး အခ်ိန္ပိုင္းေလး ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ
အမ်ားႀကီးျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ဖို႔လိုအပ္တယ္။
ဒီလိုဆိုလိုတာ။

“သုယိ႒ံ ျဗဟၼစာရိသု”- အက်င့္စာရိတၱ ေကာင္းတဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြအေပၚမွာ ဒါနေကာင္းမႈလုပ္တဲ့ အခ်ိန္ေလးဟာ
ကိုယ့္အတြက္ အေကာင္းဆံုးအခ်ိန္ကေလးပဲတဲ့။
ဒါက ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့ ဂါထာ။ ေကာင္းေသာ
နံနက္ခင္းဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ရေအာင္ ျမတ္စြာဘုရား
ေဟာတာ။

အဲဒီေတာ့ အတိုခ်ဳပ္ ေျပာလိုက္မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္
လူေတြမွာ လႈပ္ရွားမႈ၊ လုပ္ေဆာင္မႈ ဘယ္ႏွစ္ခုရွိတုန္း
ဆိုရင္ စိတ္နဲ႔ေတြးတာလည္းပဲ စိတ္နဲ႔လုပ္တယ္လို႔
ေခၚတယ္။မေနာကံလို႔ေခၚတယ္။ ႏႈတ္ကေန
ေျပာတာက်ေတာ့ ဝစီကံလို႔ေခၚတယ္။
ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ လုပ္တာက်ေတာ့ ကာယကံ
လို႔ေခၚတယ္။ စိတ္ထဲက ေနၿပီးေတာ့ ေတာင့္တတာကို
က်ေတာ့ “ပဏိဓိ” လို႔ ေခၚတယ္။

အဲဒါေတြဟာ ကုသိုလ္နဲ႔ ယွဥ္ၿပီးေတာ့ လုပ္မယ္ဆိုပါစို႔။
ကာယကံအေနနဲ႔ ေကာင္းတဲ့ကာယကံနဲ႔ ဘယ္လို
လုပ္တုန္းဆို အရပ္ထဲမွာ ကိုယ္လမ္းေလွ်ာက္
သြားတာပဲျဖစ္ေစ၊
လမ္းေလွ်ာက္သြားရင္းက ေနၿပီးေတာ့
ဘယ္သူမွ ခလုတ္မထိ ဆူးမၿငိၾကပါေစနဲ႔၊
ခဲေလးေတြ ဖယ္သြားတယ္၊ ဆူးေလးေတြ ဖယ္သြားတယ္၊
လုပ္ပံုေျပာတာ။ အေသးစိတ္ကစၿပီးေတာ့
ကာယကံ ေမတၱာေတြ ထားတယ္၊
ႏႈတ္ကလည္း ဝစီကံေမတၱာေတြထားတယ္၊
စိတ္ကလည္းပဲ မေနာကံေမတၲာေတြပြားတယ္။

ကုသိုလ္ေတြနဲ႔ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံကုသိုလ္ေတြ
ျဖစ္ေနလို႔ရွိရင္ အဲဒီကုသိုလ္ေတြဟာ ကိုယ့္အတြက္
ႀကီးပြားေၾကာင္း အမႈေတြခ်ည္းပဲ။

ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ “ပဒကၡိဏံ ကာယကမၼံ” ကုသိုလ္နဲ႔
လုပ္တဲ့ ကာယကံမွန္သမွ်ဟာ “ပကၡိဏ” တိုးတက္ဖို႔၊
ကိုယ္ႀကီးပြားဖို႔ပဲျဖစ္တယ္။ ႀကီးပြားတယ္ တိုးတက္တယ္
ဆိုတာ ဒီ နိမ့္က်တဲ့ အေနအထားတစ္ခုကေနၿပီးေတာ့
အဆင့္ျမင့္လာတဲ့သေဘာကို ေျပာတာေနာ္။
“ဝါစာကမၼံ ပဒကၡိဏံ” - ကိုယ္ေျပာတဲ့
စကားကလည္း အျပစ္ကင္းတဲ့စကားဆိုရင္ “ပဒကၡိဏ”
ႀကီးပြားတိုးတက္မႈျဖစ္လာတယ္။

“ပဒကၡိဏံ မေနာကမၼံ”- စိတ္ထဲက ၾကံစည္တဲ့
အမႈေတြဟာလည္းပဲ ႀကီးပြားတိုးတက္ဖို႔အတြက္
ျဖစ္လာတယ္။ “ပဏီဓိေတ ပဒကၡိဏာ”-
ကိုယ့္စိတ္ဆႏၵေတြ၊ စိတ္ထဲကေတာင့္တမႈ၊
ရည္သန္မႈေတြဟာလည္းပဲ ႀကီးပြားတိုးတက္တဲ့
ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ဒီလိုျဖစ္လာတယ္တဲ့။

အဲဒီလို ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံနဲ႔ အေတြး
အၾကံေတြဟာ ေကာင္းလာၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘာျဖစ္လဲ
ဆိုေတာ့ “လဘႏၲေတၳ ပဒကၡိေဏ”-
ေကာင္းျမတ္တဲ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို
သူရလာမယ္တဲ့။ ဒီလိုဆိုလိုတာေနာ္။

“ပဒကၡိဏာနိ ကတြာန၊ လဘႏၱေတၳ ပဒကၡိေဏ”
လုပ္တဲ့အလုပ္ကိုက ကုသိုလ္ေတြ လုပ္တာ၊
ကုသိုလ္ေတြ ဆိုတာ ႀကီးပြားတိုးတက္ျခင္းရဲ႕
အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။

လူတစ္ေယာက္ဟာ စီးပြားလုပ္လို႔ စီးပြားျဖစ္လာၿပီ
ဆိုလို႔ရွိရင္ ပထမ ဆင္းရဲတဲ့ဘဝကေန
ႀကိဳးစားလိုက္တဲ့အခါ တဲအိမ္ေလးကေန
တိုက္အိမ္ ေဆာက္လာႏိုင္တယ္။
စက္ဘီးေလး ဝယ္ရာကေန ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္
ဝယ္လာႏိုင္တယ္။ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ကေန
ကားဝယ္လာႏိုင္တယ္ေပါ့။ ျမင့္မလာဘူးလား။

စီးပြားေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အဲဒီလို ျမင့္လာသလိုပဲ၊
စိတ္ေနစိတ္ထားေတြ၊ ကုသိုလ္တရားေတြကိုလည္း
တိုးျမႇင့္တိုးျမႇင့္လုပ္တဲ့အခါ လူတစ္ေယာက္ဟာ
ဘဝမွာ ျမင့္ျမင့္လာတာပဲ။ ဘဝတစ္ခုနဲ႔တစ္ခု
သူက ျမင့္ျမင့္သြားတယ္။အဲဒါကိုေျပာတာ။

“ပဒကၡိဏာနိ ကတြာန၊ လဘႏၱေတၳ ပဒကၡိေဏ”-
ေကာင္းတာေတြလုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္ဟာ
ေကာင္းတဲ့အက်ိဳးေတြကိုရတယ္။
ရလာတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သူဟာ အဆင့္ျမင့္
ျမင့္ၿပီးေတာ့သြားတယ္။

“ေတ အတၳလဒၶါ သုခိတာ၊ ဝိ႐ုဠာ ဗုဒၶသာသေန”-
အဲဒီလို ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ ရလာၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္
“သုခိတ”- ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာတယ္။
“ဝိ႐ုဠာ ဗုဒၶသာသေန”- ျမတ္စြာဘုရား သာသနာမွာ
စည္ပင္လာတယ္ဆိုတာ ဘာေျပာတာလဲဆိုေတာ့
သူက ကိုယ္က်င့္သီလေတြနဲ႔လည္း ျပည့္စံုလာတယ္၊
ကမၼ႒ာန္းေတြ ႏွလံုးသြင္းလာႏိုင္တယ္။
ဘာဝနာက်င့္စဥ္ေတြ က်င့္လာတယ္၊
ဘာဝနာက်င့္စဥ္ေတြ က်င့္လာလို႔ ဝိပႆနာတရားေတြ
အႀကိမ္ႀကိမ္အားထုတ္လာႏိုင္တယ္၊
တိုးတက္လာတယ္၊ မသိေသးတာေတြ သိလာတယ္။

ဘုရား တရားေတာ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့
အဆင့္ျမင့္လာတယ္။ ဒီလို ဆိုလိုတာ။ အဲဒီလိုထိေအာင္ 
ျဖစ္လာႏိုင္တယ္တဲ့။အဲဒီလိုျဖစ္လာဖို႔အတြက္
က်န္းမာဖို႔ေတြ၊ဘာေတြ လိုအပ္လို႔ အားလံုးသတၱဝါေတြကို
က်န္းမာၾကပါေစ ဆိုတာနဲ႔ ေနာက္ကေန
“အေရာဂါ သုခိတာ ေဟာႏၲဳ၊သဟ သေဗၺဟိ ဉာတိဘိ”
တဲ့။ ေဆြေတြမ်ိဳးေတြနဲ႔ အတူတကြ
“အေရာဂ”-ေရာဂါကင္းၾကပါေစ၊
“သုခိတ”-ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
မနက္ပိုင္းမွာ ဒါေမတၲာပြားတာပဲေပါ့။
အဲဒီလို ေမတၲာႏွလံုးသားနဲ႔ ကိုယ္ကေနႏိုင္ၿပီ
ဆိုလို႔ရွိရင္ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ကေလးဟာ အင္မတန္မွ
စင္ၾကယ္လာတယ္။ စင္ၾကယ္လာတဲ့ စိတ္ကေလးနဲ႔
ကုသိုလ္ေတြျဖစ္လာလို႔ရွိရင္ ခုနကေျပာခဲ့တဲ့
ကာယကံေတြ၊ ဝစီကံေတြ၊ မေနာကံေတြဟာ အထက္ကို
တိုးတက္ျမင့္မားေစတဲ့ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံေတြပဲ
ျဖစ္တယ္တဲ့။

ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္
ျမတ္က ဒီ ပုဗၺဏွသုတ္ကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ဒီလို
ေဟာထားတာ ျဖစ္တယ္။

တရားနာပရိသတ္အေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတို႔ဟာ
ဒီပရိတ္ႀကီးထဲမွာပါတဲ့၊ ေရွးဆရာေတြ စီရင္ထားတဲ့
ဂါထာေတြေရာ၊ ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားတဲ့
ဂါထာေတြေရာ၊ ဒီဂါထာေတြအတိုင္း မနက္မိုးေသာက္
အလင္းေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာျဖစ္ေစ၊ေန႔လယ္အခါမွာျဖစ္ေစ၊
ညေနအခါမွာျဖစ္ေစ ဒီလမ္းစဥ္အတိုင္း
က်င့္ၾကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္သြားၾကမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္
ေကာင္းေသာ နံနက္ခင္း၊ ေကာင္းေသာ ေန႔လယ္ခင္း၊
ေကာင္းေသာ ညေနခင္းဆိုတဲ့ အခ်ိန္ပိုင္းေတြနဲ႔ၾကံဳေတြ႕
ၿပီးေတာ့၊ ေကာင္းေသာဘဝႀကီးတစ္ခုလံုးကို ျဖတ္သန္း
ၿပီးေတာ့၊ ေကာင္းတဲ့ဘဝကေနၿပီးေတာ့ ေနာက္ဆံုးမွာ
သံသရာဝဋ္ကလြတ္တဲ့ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ခ်မ္းသာသုခကို
မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ကိုယ္စီ ကိုယ္စီ
သေဘာက်ၿပီး ပုဗၺဏွသုတ္လာ က်င့္စဥ္အတိုင္း မိမိဘဝ
တိုးတက္လာေအာင္ က်င့္ၾကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ေတာ္
မူႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။ ။

Credit: Original upload

No comments:

Post a Comment