Saturday, April 22, 2017

သုဒၶဝိပႆနာယာနိက ရႈ႕ပံုအက်ဥ္း

သုဒၶဝိပႆနာယာနိက ရႈ႕ပံုအက်ဥ္း
           

           ရုပ္နာမ္ အနိစၥ ၊ဒုကၡ ၊အနတၱ သေဘာကို                                                                                ၾကားနာမွတ္သားဖူးေသာ သူသည္ 'သမာဓိ' ကို
မထူေထာင္ေတာ့ပဲ ဝိပႆနာ သက္သက္ကိုသာ
ရႈ႕မွတ္ အားထုတ္လိုလ်ွင္  ...

            ရုပ္နာမ္ ႏွစ္မ်ိဳး တို႔တြင္ သာ၍ ထင္ရွား
ေသာ ရုပ္ ကိုစ၍ ရႈ႕ရ၏ ၊ အထူး ထင္ရွားေသာ
အေတြ႕အထိရုပ္ကို ရႈ႕ရန္အတြက္ ထိုင္ေနသည့္
တစ္ကိုယ္လံုးကို သတိႏွင့္ စုိက္၍ ထိုင္သည္ ထိုင္
သည္ ဟု မျပတ္ရႈ႕ေနရ၏ ၊ ထိုသို႔ရႈ႕ေနရင္း တင္
ပါးမွျဖစ္ေစ ၊ ေျခေထာက္မွျဖစ္ေစ တစ္ေနရာမွ
ေတြ႕ထိမႈ႕ကိုထင္ရွားေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္ ။
           
            ထိုအခါ ေတြ႕ထိမႈ႕ႏွင့္ တြဲ၍ ထိုင္သည္
ထိသည္ , ထိုင္သည္ ထိသည္ ဟု ထိုင္ေနေသာ ကိုယ္ထဲမွာ တစ္လွည့္၊ ထိေနေသာေနရာမွာ တစ္
လွည့္ အားျဖင့္ တစ္လွည့္စီ မျပတ္ ရႈ႕မွတ္ေနရ
မည္ ။

              ဝင္ေလထြက္ေလ ခိုက္ေသာ ေနရာ၌
ထိသည္ ထိသည္ဟုလည္း ရႈ႕ႏုိင္၏ ၊ သို႔မဟုတ္
အသက္ရႈတိုင္း ဝမ္းဗိုက္ထဲ၌ ေဖာင္းခ်ည္ ပိန္
ခ်ည္ ေတာင့္တင္းလႈပ္ရွားေနေသာ ရုပ္ကိုလည္း
ရႈ႕ႏုိင္ပါ၏ ။

               စိတ္သတိကို ဝမ္းဗိုက္၌ စူးစိုက္ထားပါ ။
မထင္ရွားေသးလ်ွင္ ဗိုက္ကို လက္ႏွင့္ ထိထားပါ။
ပကတိရႈ႕ေနက် အတိုင္း မွန္မွန္သာရႈေနရမည္ ။
ျမန္ရႈျခင္း၊ ျပင္းရႈျခင္း ၊အသက္ေအာင့္ထားျခင္း
မျပဳရပါ ။ တေရြ႕ျခင္း ေဖာင္းတက္ လာသည္ ၊
ပိန္က်သြားသည္ကို အစဥ္မျပတ္ သိလ်ွက္ ရွိပါ
ေစ ။

               ေဖာင္းသည္ ပိန္သည္ဟူ၍ ႏႈတ္ကရြတ္
ဆိုရန္မဟုတ္ပဲ ၊ စိတ္ျဖင့္သာလ်ွင္ အမည္တပ္၍
ရႈေနရန္ ျဖစ္ပါသည္ ။ ေဖာင္းသည္ ပိန္သည္ ရႈ
ေနရင္း တျခားအာရုံမ်ားသို႔ လြတ္ထြက္သြားေသာ
စိတ္မ်ားကိုလည္း သူျဖစ္သည့္အတိုင္း ရႈ႕ေနရပါ
မည္ ။ စိတ္ဆိုးလ်ွင္ စိတ္ဆိုးသည္ ။ႏွစ္သက္လ်ွင္
ႏွစ္သက္သည္ စသည္ျဖင့္ ။

             ကိုယ္ထဲ၌ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ႕ မခံသာလ်ွင္
လည္း ေညာင္းသည္၊ ပူသည္ ၊ နာသည္ စသျဖင့္
ရႈေနရမည္ ၊ မခံသာမႈ႕မ်ား ေပ်ာက္ၿငိမ္းသြားေသာ
အခါ ေဖာင္းမႈ႕ ပိန္မႈ႕ကိုသာ ရႈ႕ၿမဲမျပတ္ ရႈ႕ေနရ
မည္ ။ ျပင္းထန္၍ အလြန္မခံသာေသာအခါ လက္
ေျခ ကိုယ္အေနအထိုင္မ်ားကို ေျပာင္းလဲ ျပဳျပင္
ေပးရ၏ ၊ၾကြသည္ ၾကြသည္၊ လႈပ္သည္ လႈပ္သည္
စသျဖင့္ သူျဖစ္ေပၚသလို အစဥ္မျပတ္လိုက္၍ ရႈ႕
မွတ္သြားရသည္ ။

             ေကြးမႈ႕၊ဆန္႔မႈ႕၊ ကိုယ္လက္ လႈပ္ရွားမႈ႕ျပဳ ျပင္မႈ႕ဟူသမ်ွကို ျဖစ္ေပၚလာတိုင္း သိေအာင္ရႈ႕ရ
ပါမည္ ၊ ကိုယ္ထဲ စိတ္ထဲ၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေဝဒ
နာ ဟူသမ်ွ ၊ စိတ္ကူး စဥ္းစားမႈ႕ဟူသမ်ွကိုလည္း ျဖစ္ေပၚလာတိုင္းသိေအာင္ ရႈ႕ရပါမည္။အေၾကာင္း
ထူး မရွိသည့္အခါ ကိုယ္ထဲမွ ထင္ရွားေသာ အေတြ႔
အထိ ေဖာင္းမႈ႕ ၊ ပိန္မႈ႕ကိုသာ ပင္တိုင္ထား၍ ရႈႈၾက
ရပါမည္ ။ သို႔ေသာ္ အလိုရွိပါလ်ွင္ ထိုင္မႈ႕ သိမႈ႕ကို
လည္းေကာင္း ၊ ဝင္ေလ ထြက္ေလ၏ ထိခိုက္မႈ႕ကို
လည္းေကာင္း ပင္တိုင္ထား၍ ရႈႏုိင္ပါသည္ ။

               ေပၚရာ ေပၚရာကို အလြယ္တကူ ရႈႏုိင္လာ
ေသာ အခါ ပင္တိုင္ရႈ႕စဥ္ ထားရန္ မလိုေတာ့ပဲ ..
ျမင္တိုင္း ၊ ၾကားတိုင္း ၊ နံသိတိုင္း ၊ စားသိတိုင္း ၊
ထိသိတိုင္း ၊ ႀကံသိတိုင္း ေပၚသမ်ွတို႔ကို ျဖစ္ေပၚ
လာစဥ္အတိုင္း ရႈ႕သြားႏုိင္ပါသည္ ။

                 ေယာဂီသည္ ဤနည္းျဖင့္ မျပတ္ရႈ႕ေန
လ်ွင္ သမာဓိဥာဏ္အား ရွိလာေသာအခါ တစကၠန္႔
အတြင္းမွာ စိတ္ အႀကိမ္္ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္ပ်က္ေန
သည္ကို ကိုယ္တိုင္ပင္ေတြ႕သိရ၏ ။ ရႈခါစ ေယာဂီ
မွာ ထိုမ်ွလ်ွင္ျမန္စြာ မသိႏုိင္ေသးေပ ။ ဤအရာ၌
စာဖတ္သင္ခါစ ႏွင့္ ေကာင္းေကာင္းတတ္ၿပီး သူတို႕
၏ စာဖတ္ေႏွးပံု ျမန္ပံု ကို ႏႈိင္းယွဥ္၍ သိနားလည္
အပ္ပါ၏ ။
               သို႔ေသာ္ အားထုတ္စ ပုဂၢိဳလ္သည္လည္း
တစကၠန္႔ တစကၠန္႔လ်ွင္ ရႈ႕သိမႈ႕တစ္ႀကိမ္၊တစ္ႀကိမ္
က်ထက္မနည္း သိရွိႏုိင္ေအာင္ အၿမဲမျပတ္ အား
ထုတ္၍  ရႈ႕မွတ္ေနရပါမည္ ။

ဝိပႆနာ  သမာဓိဥာဏ္ မဂ္ဖိုလ္ဥာဏ္ ျဖစ္ပုံကို
လိုအပ္သူမ်ားအတြက္ ဆက္လက္မ်ွေဝပါမည္ရွင္ ။

ေက်းဇူးရွင္ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏
ကမၼ႒ာန္းတရား အားထုတ္ရျခင္း အေၾကာင္းမွ
ေကာက္ႏႈတ္မ်ွေဝပါသည္ရွင္ ။

Credit: Original upload

No comments:

Post a Comment