ရဟန္းျပဳျခင္း၏ အေၾကာင္း(၅) မ်ိဳးရွိ၏။၎တို႔မွာ-
(၁) သဒၶါပဗၺဇိတ
(၂) ပညာပဗၺဇိတ
(၃) ဘယာပဗၺဇိတ
(၄) မိ႐ိုးဖလာပဗၺဇိတ
(၅) ဒုလႅဘပဗၺဇိတ ဟူ၍ ငါးမ်ိဳးေတြ႕ရ၏။
(၁) သဒၶါပဗၺဇိတ။ ။ ဘုရား, တရား, အရိယာသံဃာေတာ္မ်ား၏ အေၾကာင္းကို
ၾကားနာရ၍ ယံုၾကည္မႈသဒၶါျဖစ္ကာ ထိုယံုၾကည္မႈသဒၶါကို
အေၾကာင္းခံ၍ ရဟန္းျပဳေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို " သဒၶါပဗၺဇိတ" ဟုေခၚ၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္
ရဟန္းျပဳေသာအခါ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္ကိုလည္း ေလးစား၏။ ဆရာသမား သီတင္းသံုးေဖာ္မ်ားကိုလည္း
႐ိုေသ၏။ ေစတီေတာ္, ႐ုပ္ပြားေတာ္, ဆင္းတုေတာ္မ်ားကိုလည္း အလြန္႐ိုေသ၏။
ဗုဒၶါႏုႆတိဘာဝနာ, ေမတၱာဘာဝနာ, ဝိပႆနာဘာဝနာ စေသာ ကမၼ႒ာန္းဘာဝနာတို႔ကိုလည္း
အားထုတ္၏။ ကိုယ္မႈ, ႏႈတ္မႈ, စိတ္မႈဟူသမွ်၌ သူတစ္ပါး၏ ၾကည္ညိဳဖြယ္ကို ေဆာင္ႏိုင္ေသာ
ရဟန္းျမတ္တစ္ပါး ျဖစ္ပါေပသည္။
(၂) ပညာပဗၺဇိတ။ ။ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ တရားေတာ္ကို စာအုပ္တို႔၌ ၾကည့္ရႈရ ပညာရွိ
သူေတာ္ေကာင္းမ်ားအထံ၌ နာခံမွတ္သားရေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားကို တတ္သိနားလည္လိုေသာ ဆႏၵျဖစ္ေပၚလာ၏။ ထိုတတ္သိနားလည္လိုေသာ ပညာကို
အေၾကာင္းခံ၍ ရဟန္းျပဳလာေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို " ပညာပဗၺဇိတ" ဟု ေခၚ၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္
ရဟန္းျပဳၿပီးေသာအခါ က်မ္းစာသင္ယူမႈကိုသာ ဂ႐ုစိုက္၏။ အျခားကိစၥတို႔၌ သဒၶါပဗၺဇိတပုဂၢိဳလ္ကဲ့သို႔
ၾကည္ညိဳဖြယ္ေဆာင္ေလာက္ေအာင္ ဂ႐ုစိုက္ေလ့မရွိ။ အမ်ားႏွင့္ မဆန္႔က်င္ရံု ဝတ္ေက်တမ္းေက်သာ
ျပဳေလ့ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ အစစ္အမွန္ က်မ္းဂန္ ပိဋကတ္ကို တတ္သိေသာအခါ
သဒၶါဆိုင္ရာကိုလည္း ျပဳတတ္ရကား သဒၶါ, ပညာ ႏွစ္ပါးစံုေသာ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။
(၃) ဘယာပဗၺဇိတ။ ။ ရာဇဝတ္မႈ မကင္းေသာ အျပစ္တစ္စံုတစ္ခုကို ျပဳမိ၍ မင္းေဘးကို
ေရွာင္လိုေသာေၾကာင့္ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္ပုန္းလွ်ိဳးေနသူကို
လည္းေကာင္း၊ စား,ဝတ္, ေနေရး မေခ်ာင္လည္၍ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးမည့္ေဘးကို ေရွာင္လိုေသာ
ေၾကာင့္ သာသနာ့ေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္လာေသာပုဂၢိဳလ္ကိုလည္းေကာင္း " ဘယာပဗၺဇိတ"
ဟု ေခၚ၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္ကား ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းတို႔အထံ၌ မေနလိုေသာေၾကာင့္
ၾကည္ညိဳဖြယ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မျဖစ္ပဲ သာသနာေတာ္၏ အသေရကို ဖ်က္ေနေသာ
ပုဂၢိဳလ္သာ ျဖစ္တတ္ေလသည္။
(၄) မိ႐ိုးဖလာပဗၺဇိတ။ ။ ယခုေခတ္ဝယ္ သာမေဏဘဝ၌ အေတာ္ၾကာေအာင္ေနၿပီးမွ
အသက္(၂၀) ျပည့္လွ်င္ ရဟန္းျပဳ႐ိုးျဖစ္ေသာ မိ႐ိုးဖလာအတိုင္း
ရဟန္းျပဳလာေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို " မိ႐ိုးဖလာပဗၺဇိတ" ဟု ေခၚရ၏။ ယခုေခတ္၌ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားသာ
မ်ားေပသည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ဆရာေကာင္း, သမားေကာင္းႏွင့္ အတူေန၍ ဆရာေကာင္း,
သမားေကာင္း၏ ၾသဝါဒအတိုင္း ေနထိုင္လွ်င္ ဆရာေကာင္းသေလာက္ ပုဂၢိဳလ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါ၏။
ပညာတတ္ေသာအခါ ပညာအေလ်ာက္ သဒၶါတရားလည္း ျဖစ္ေပၚလာတတ္ေသာေၾကာင့္
သဒၶါ, ပညာ အစံုပါေသာ သာသနာ့ဝန္ေဆာင္ သူေတာ္ေကာင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါေပ၏။
ဆရာေကာင္း, သမားေကာင္းတို႔ႏွင့္ အတူမေနရလွ်င္လည္းေကာင္း၊ အတူေနရေသာ္လည္း
ဆရာေကာင္း, သမားေကာင္းတို႔၏ ၾသဝါဒကို မနာယူလွ်င္လည္းေကာင္း၊ ပိဋကတ္ပညာ
တတ္ပါေသာ္လည္း တရားေတာ္အတိုင္း မေနလွ်င္လည္းေကာင္း သာသနာ့တာဝန္ကို
ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသာပုဂၢိဳလ္ မျဖစ္ေတာ့ပဲ သာသနာ့တာဝန္ႀကီးကို ဖိစီးေနေသာ သာသနာ့ဝန္စီး
ပုဂၢိဳလ္သာ ျဖစ္ႏိုင္ေတာ့သည္။
(၅) ဒုလႅဘပဗၺဇိတ။ ။ ယခုေခတ္၌ သာသနာေတာ္ဝယ္ ၾကာရွည္စြာ ေနဖို႔မရည္ရြယ္ပဲ
" ရခဲေသာ ရဟန္းအျဖစ္ကို ရေအာင္" ဟု ရည္မွန္းေသာ
ဒုလႅဘတစ္မ်ိဳး ရွိျပန္၏။ ထိုဒုလႅဘရဟန္း ဆိုသူသည္လည္း ဆရာေကာင္းတို႔ႏွင့္ အတူေန၍
ဆရာေကာင္းတို႔၏ နည္းကို ခံယူကာ ေကာင္းစြာက်င့္ႏိုင္ပါမူ ရဟန္းျဖစ္ရက်ိဳး နပ္ပါေသး၏။
ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းတို႔္အထံ၌ နည္းခံ၍ မေနရပဲ ထံုးစံအတိုင္း ရဟန္းျပဳၿပီးေနာက္
ထိုထို ဤဤ လွည့္လည္၍ သြားလာ၍ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္အတြက္ အာပတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ
တက္ေနသည္သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ " ဖြတ္သည့္အတြက္ ညစ္" ဆိုသကဲ့သို႔ ဒုလႅဘရဟန္း
ျပဳသည့္အတြက္ အာပတ္အညစ္အေၾကးေတြ ညစ္ေပလာဖြယ္ ရွိလာႏိုင္ေပသည္။
ယခုအခ်ိန္အခါသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႐ိုးရာႏွစ္သစ္ကူး သၾကၤန္ပြဲေတာ္ကာလအတြင္း
ဒုလႅဘရဟန္းဝတ္ေလ့ရွိၾကေသာ အခ်ိန္အခါ နီးလာၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဒုလႅဘ ရွင္, ရဟန္း
ျပဳၾကမည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ မိမိတို႔သာသနာ့ေဘာင္ဝင္ေရာက္လာသည့္ အခိုက္အတန္႔ကာလေလးတြင္
ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းတို႔၏ နည္းနာနိႆယကို မျပတ္ခံယူ၍ ပါရမီကုသိုလ္မ်ား
တိုးပြားေစႏိုင္ျခင္း အလို႔ငွာ က်င့္ၾကံေနထိုင္သင့္ပါေၾကာင္း တိုက္တြန္းလိုက္ရပါ၏။
31.3.2017, 01:28AM
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
Source: ဒုလႅဘကထာ, အရွင္ဇနကာဘိဝံသ။
Credit: Original upload
No comments:
Post a Comment