🌲 ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ အမ်ိဳးအစား (၄) မ်ိဳး🌲
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
ဒီဃနိကာယ္ မဟာဝဂၢပါဠိေတာ္ မဟာပဒါနသုတ္၌ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္
ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ တရားေဟာေတာ္မူထိုက္ေသာ သတၱဝါတို႔ကို
ရႈေတာ္မူေသာအခါ ၾကာ(၃) မ်ိဳးကို ဥပမာျပဳ၍ ရႈေတာ္မူပံုကို ျပထား၏။
၎တို႔မွာ- (၁) ေရေပၚ၌ ေပၚေနေသာၾကာ
(၂) ေရႏွင့္ညီေနေသာၾကာ
(၃) ေနာက္ရက္မ်ားၾကမွ ေရေပၚသို႔တက္လာမည့္ၾကာဟူ၍ သံုးမ်ိဳးရွိ၏။
အ႒ကထာ၌မူ ဤသံုးမ်ိဳးအျပင္ ေရေပၚသို႔မတက္ႏိုင္ေတာ့ပဲ ငါး, လိပ္တို႔၏ အစာျဖစ္ကာ
ေရအတြင္း၌သာ ပ်က္စီးရမည့္ ၾကာတစ္မ်ိဳးကိုလည္း ျပထားေသး၏။
(၁) ဥဂၣဋိတညဴပုဂၢိဳလ္။ ။ ေရေပၚ၌ ေပၚေနေသာၾကာသည္ အ႐ုဏ္တက္၍ ေနအေရာင္
ရသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ပြင့္မည့္ၾကာတည္း။ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ တရားေတာ္ႏွင့္
ေတြ႕သည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ မဂ္, ဖိုလ္တရားထူးကို ရထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုၾကာႏွင့္ တူေလ၏။
ဤပုဂၢိဳလ္ကို " ဥဂၣဋိတညဴပုဂၢိဳလ္" ဟုေခၚ၏။ ဥပမာ- အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ အရွင္အႆဇိထံမွ
တရားႏွစ္ပိုဒ္ကို ၾကားနာရ၍ ေသာတာပန္ျဖစ္၏။ ထိုေသာတာပန္သည္ " ဥဂၣဋိတညဴပုဂၢိဳလ္" တည္း။
(၂) ဝိပဥၥိတညဴပုဂၢိဳလ္။ ။ ဘုရားရွင္သည္လည္းေကာင္း၊ သာဝကတို႔သည္လည္းေကာင္း
တရားေဟာေတာ္မူသည့္အခါ အက်ဥ္းအက်ယ္( ဥေဒၵသနိေဒၵသ)
အားျဖင့္ ေဟာေတာ္မူၾက၏။ ထိုသို႔ေဟာ္ေတာ္မူရာ၌ အက်ဥ္းေဟာစဥ္က အနက္အဓိပၸါယ္ကို
မသိေသး၍ တရားထူးမရႏိုင္ေသးပဲ အက်ယ္ေဟာေတာ္မူမွ အနက္အဓိပၸါယ္ကိုနားလည္၍
တရားထူးရေသာပုဂၢိဳလ္ကို " ဝိပဥၥိတညဴပုဂၢိဳလ္" ဟုေခၚသည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ တရားေတာ္ကို
အက်ယ္ေဟာျပမွသာ တရားထူးရေသာပုဂၢိဳလ္အားလံုးသည္ ဝိပဥၥိတညဴပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ၾက၏။
ဤပုဂၢိဳလ္မ်ားကား ေရေပၚသို႔ မေပၚတက္ေသးပဲ ေရႏွင့္ညီမွ်ေန၍ မၾကာခင္ေရေပၚတက္၍
ပြင့္လာၾကမည့္ ၾကာမ်ားႏွင့္ တူၾကေလ၏။
(၃) ေနယ်ပုဂၢိဳလ္။ ။ ေရ၏အတြင္း၌ရွိ၍ ေနာက္ရက္ေလာက္မွ ေရေပၚသို႔တက္မည့္
ၾကာကဲ့သို႔ အက်ဥ္း အက်ယ္ေဟာရံုမွ်ျဖင့္ တရားမေပါက္ေသးပဲ
ၾကားနာအပ္ၿပီးေသာ တရားေတာ္၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကို အမွန္အတိုင္းသိေအာင္ ဆရာ့အထံ၌
ေမးျမန္း၍လည္းေကာင္း ၊သိအပ္ၿပီးေသာ အဓိပၸါယ္ကို ႏႈတ္, စိတ္တို႔ျဖင့္ ေဆာင္ထား၍လည္းေကာင္း
မိတ္ေကာင္း,ေဆြေကာင္း ဆရာေကာင္း,သမားေကာင္းတို႔အထံ၌ နည္းခံ၍လည္းေကာင္း
အေတာ္ၾကာေအာင္ ကမၼ႒ာန္းဘာဝနာကို အားထုတ္မွ တရားေပါက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို " ေနယ်ပုဂၢိဳလ္"
ဟုေခၚ၏။
(၄) ပဒပရမပုဂၢိဳလ္။ ။ ေနာက္ဆံုးပုဂၢိဳလ္တစ္မ်ိဳးကား လူဝတ္ေၾကာင္အျဖစ္ျဖင့္ တရားေတာ္ကို
နာယူက်က္မွတ္၍ တတ္သိေအာင္သင္ၿပီးလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊
ရဟန္း, သာမေဏအျဖစ္ျဖင့္ ပါဠိ, အ႒ကထာ က်မ္းစာတို႔ကို တတ္သိေအာင္ သင္ၿပီးလွ်င္
လည္းေကာင္း ထိုတရားေတာ္၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကို ဆရာသမားတို႔အထံ၌ အဖန္ဖန္ ေဆြးေႏြး
ေမးျမန္း၍ ကိုယ္တိုင္တရားျပႏိုင္ေသာ ကမၼ႒ာန္းဆရာ, စာခ်ဆရာျဖစ္ရံုသာမက
ထိုတရားေတာ္အတိုင္း သီလသိကၡာ စင္ၾကယ္စြာျဖင့္ ကမၼ႒ာန္းကို ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ေလ့ရွိ၏။
သို႔ေသာ္ ထိုဘဝ၌ တရားထူးကိုမရႏိုင္ေသးေသာေၾကာင့္ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို ေရအတြင္း၌ ငါး, လိပ္တို႔၏
အစာသာျဖစ္၍ ေရေပၚသို႔မတက္ႏိုင္ေသးေသာ ၾကာမ်ိဳးႏွင့္ တူေလသည္။
ယခုေခတ္၌ ပဒပရမပုဂၢိဳလ္သည္ ဖ်င္းအ ထံုထိုင္း၍ စာမတတ္ေသာပုဂၢိဳလ္ဟု ယူဆၾက၏။
ထိုသို႔မဟုတ္ပါ။ ပဒပရမပုဂၢိဳလ္သည္ ေနယ်ပုဂၢိဳလ္ကဲ့သို႔ စာတတ္ေအာင္ သင္ႏိုင္ပါ၏။
သို႔ေသာ္ ေနယ်ပုဂၢိဳလ္ကဲ့သို႔ တရားအားထုတ္ေသာအခါ တရားမေပါက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္သာ
ပဒပရမအဆင့္သို႔ ေလွ်ာက်ရပါသည္။ ေရွ႕ပုဂၢိဳလ္(၃) မ်ိဳးသည္ ဤဘုရားသာသနာေတာ္၌
တရားထူးရၾက၍ ပဒပရမပုဂၢိဳလ္ကား တရားထူးမရ။
သို႔ေသာ္ ေနာက္ေနာက္ဘဝ ေနာက္ဘုရားသာသနာေတာ္၌ တရားထူးရဖို႔ရန္ ကမၼ႒ာန္းဘာဝနာ
အားထုတ္မႈဝယ္ အထံုဝါသနာ ပါၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဤဘဝတရားအားထုတ္မႈ၌ လံုးလံုးအက်ိဳးမရွိဟု
မဆိုႏိုင္ပါ။ အထံုဝါသနာပါျခင္းဟူေသာ အက်ိဳးထူးရွိပါသည္။ ဤအထံုဝါသနာပါမႈေၾကာင့္ပင္
ေနာက္ေနာက္ဘဝ ေနာက္ဘုရားသာသနာေတာ္၌ " တိကၡပည- လြယ္ကူေသာအသိဉာဏ္ရွိသူ၊
ခိပၸါဘိည- လွ်င္ျမန္ေသာ တရားထူးဉာဏ္ရွိသူ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
2.4.2017, 12:33 PM
Credit :Original. Uploader
No comments:
Post a Comment