“အဂတိ (၄) ပါးေရွာင္”
အေၾကာင္း ၄- မ်ဳိးနဲ႔ မေကာင္းမႈကို မလုပ္နဲ႔တဲ့။ အေၾကာင္း ၄- မ်ဳိးဆိုတာ “အဂတိ ၄- ပါး” ကိုေျပာတာ။
ေလာကမွာ “အဂတိ” ဆိုတာ မလိုက္သင့္တဲ့လမ္းကို လိုက္တာ၊
တရားလမ္းေၾကာင္းက ေသြဖည္တာကို“အဂတိ လိုက္တယ္”လို႔ ေခၚတာ။
အ, ဂတိဆိုတာ မလိုက္သင့္တဲ့ လမ္းေၾကာင္း။
ဓမၼလမ္းေၾကာင္းကို ေသြဖည္တဲ့ လမ္းေၾကာင္း။ လူေတြ အဂတိလိုက္ျခင္း ရဲ႕အေၾကာင္း ၄-မ်ိဳး ရွိတယ္။
“ဆႏၵ”- ကိုယ္နဲ႔ အသိျဖစ္လို႔ ရင္းႏွီးတယ္၊ မိတ္ေဆြျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္ကို လာဘ္ထိုးထားလို႔၊သူက ပိုက္ဆံေတြအမ်ားႀကီးေပးထားလို႔ သူ႔ကို favour ေပးတယ္။ ေဟာ- ဆႏၵေၾကာင့္ မဟုတ္မတရား ဆံုးျဖတ္တယ္။ တရားရံုးေတြမွာ အႏိုင္ေပးလိုက္တယ္။ လာဘ္ေပးတဲ့လူ အႏိုင္ေပးလိုက္တယ္ေနာ္။
ကိုယ့္မိတ္ေဆြမို႔ အႏိုင္ေပးလိုက္တယ္။ ေဟာ- အဲဒါမ်ိဳးကို “ဆႏၵာဂတိ”လိုက္တယ္လို႔ေခၚတာ။ အမွန္တရားအတိုင္း မျဖစ္ဘူးတဲ့။ ဆႏၵကိုလိုက္ၿပီးေတာ့ မလုပ္ရဘူးလို႔ ဒီလိုေျပာတာ။
ဆႏၵလို႔ဆိုတဲ့ ခ်စ္ခင္မႈကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီး တရားလမ္းေၾကာင္းက ေသြဖည္တာမ်ိဳး မလုပ္ရဘူးတဲ့။ တရား လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းပဲ ျဖစ္ေစရမယ္။
ဒီလိုေျပာတာေနာ္။ အဲဒီ ဆႏၵာဂတိလိုက္ၿပီးေတာ့ ဆံုးျဖတ္ၿပီ၊
မိမိကိုယ္တိုင္လည္းပဲ ဆႏၵာဂတိ လိုက္ၿပီးေတာ့လုပ္ၿပီ ဆိုလို႐ွိရင္ေတာ့
ဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ဂုဏ္သတင္းဟာ လဆုတ္ပကၡမွာ ထြက္တဲ့ လ,လို႔ပဲ
တျဖည္းျဖည္း ေသးသြားမွာပဲတဲ့။
ေနာက္ဆံုး ေပ်ာက္ကြယ္သြားမယ္ေပါ့၊ဒီလိုေျပာတာေနာ္။
အဲဒီေတာ့ “ဆႏၵာဂတိ” ဆိုတာ မလိုက္ရဘူး။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ဒီလူဟာ ငါနဲ႔မတည့္တဲ့လူဆိုၿပီး၊ မုန္းလို႔ ဒုကၡေရာက္ေအာင္လုပ္တာမ်ိဳး။ တရားလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း မလုပ္ဘဲနဲ႔ မုန္းတီးမႈကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျပစ္ဒဏ္ကို ႀကီးႀကီးမားမား
ခ်ပစ္တာတို႔၊ မုန္းတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဘက္လိုက္တာတို႔ျဖစ္တယ္။
အရပ္ထဲမွာလည္း ဒီလို႐ွိတယ္ေလ။ အလုပ္တူတူ ေလွ်ာက္တယ္၊
ကိုယ္မုန္းတဲ့လူျဖစ္လို႔ ဖယ္လိုက္တယ္။ ေဟာ- မုန္းလို႔ဖယ္လိုက္တာ။
“ေဒါသာဂတိ” လိုက္တယ္လို႔ ဒီလိုေျပာတာ။
“ေမာဟာဂတိ”ဆိုတာက်ေတာ့ လုပ္သင့္တာနဲ႔ မလုပ္သင့္တာ၊ အရည္အခ်င္းေကာင္းတာ၊ မေကာင္းတာကို မေရြးတတ္လို႔ မလုပ္သင့္တာကို လုပ္သင့္တယ္ထင္တယ္။ မဟုတ္တာကို အဟုတ္ထင္ၿပီးေတာ့ လုပ္တယ္။ ဒါကို “ေမာဟာဂတိ”လို႔ ေခၚတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးနဲ႔လည္းပဲ ဒီ မေကာင္းမႈကို မလုပ္ရဘူး လို႔ဆိုတယ္။
တရားလမ္းေၾကာင္းအတိုင္းပဲ အစစ္အမွန္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္။
“ဘယာဂတိ” ဆိုတာကေတာ့ ဒီလူက အာဏာရွိတယ္၊ပိုက္ဆံရွိတယ္၊
ငါ့ကို ဒုကၡေပးလိမ့္မယ္။ သူ႔ေတာ့ သာသာထိုးထိုးေလး လုပ္ေပးမွ ျဖစ္မယ္လို႔ဆိုရင္ ဒါ “ဘာယာဂတိ” ေခၚတယ္။
ေၾကာက္လို႔ တရားလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း မလုပ္ဘဲနဲ႔ ေ႐ွာင္လႊဲလို႔ရွိရင္ “ဘာယာဂတိ” လို႔ ေခၚတယ္။ အဲဒီအဂတိ ၄-ပါးနဲ႔ “ဆႏၵ၊ ေဒါသ၊ေမာဟ၊ဘယ”လို႔ဆိုတဲ့ ဒီစိတ္ရဲ႕အေျခအေနေတြေနာက္ လိုက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီအေၾကာင္း ၄-မ်ဳိးေၾကာင့္ အကုသိုလ္ကို မလုပ္မိပါေစနဲ႔တဲ့။
ေလာကႀကီးမွာ အကုသိုလ္လုပ္ေနတာဟာ အဲဒီ ၄-မ်ိဳးထဲက တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္ေနတတ္တယ္တဲ့။ ဟုတ္တယ္။ ဒါက ဒီ ၄-မ်ိဳးေၾကာင့္မို႔လို႔ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းကေန ေသြဖည္ၿပီးေတာ့ လုပ္ေနၾကတာေတြရွိတယ္။ ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးမွာ
ဒီ အတူတကြ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ အသင္းေတြထဲမွာလည္း ဒီလူကေတာ့ ငါနဲ႔ရင္းႏွီးတဲ့ ငါ့မိတ္ေဆြဆိုၿပီးေတာ့ အျပစ္႐ွိေပမယ့္လို႔ သာသာထိုးထိုး ထားတယ္။
မတည့္တဲ့လူက်ေတာ့ အျပစ္ေသးေသးကို အႀကီးခ်ဲ႕လိုက္တယ္။
အဲဒါမ်ိဳးေတြ ျဖစ္တတ္တယ္။ ဟာ- ဒီလူကေတာ့ မဟုတ္မခံျဖစ္တယ္။
သူ႔ေတာ့ ေၾကာက္ရတယ္ဆို အျပစ္ကို မထုတ္ေဖာ္ရဲဘူး ဆိုတာလည္း
အသင္းအဖြဲ႕ထဲမွာ အဂတိ ၄- ပါး လိုက္တာ ျဖစ္တာပဲ။
အဲဒီေတာ့ ဘယ္ေနရာမ်ိဳးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊
အဂတိ ၄-ပါး မလိုက္စားဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။
အမွန္တရားေပၚမွာ ရပ္တည္ရမယ္လို႔ ဒီလိုဆိုလိုတာေနာ္။
“စည္းကမ္း ဥပေဒ” ဆိုတာ . . .အသင္းအဖြဲ႕ေတြမွာလည္း စည္းကမ္းဥပေဒ ရွိတယ္။ ႏိုင္ငံေတြမွာလည္း စည္းကမ္းဥပေဒ ရွိတယ္။ အဲဒီ တရားဥပေဒအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးရမယ္လို႔ ဒီလိုဆိုတာ။ ပိုက္ဆံေပးထားတဲ့လူက်ေတာ့ မီးနီျဖတ္လည္း မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတယ္။ ပိုက္ဆံေပးမထားဘူး ဆိုရင္ေတာ့ မီးဝါေလး ျဖတ္တာေတာင္မွပဲ အေရးယူတယ္။ လုပ္တတ္တာေတြ ေျပာျပတာပါ။
ဘယ္မွာလုပ္တယ္လို႔ မေျပာပါဘူး။ အဲဒီလို လုပ္တတ္တာေတြ ရွိတဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပတာေနာ္။
အဲဒီေတာ့ ေနရာတိုင္းမွာ “ဆႏၵာဂတိ၊ေဒါသာဂတိ၊ဘယာဂတိ၊ေမာဟာဂတိ” ဆိုတဲ့ အဂတိေတြ လႊမ္းမိုးၿပီး၊ တကယ္ ဥပေဒအတိုင္း မလုပ္လို႔ ရွိရင္ ဒါက ဆႏၵ၊ေဒါသ၊ေမာဟ၊ဘယ လုိ႔ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ၄-မ်ိဳးနဲ႔ အကုသိုလ္လုပ္တယ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေျပာတာ။ အဲဒီလို အကုသိုလ္ မလုပ္ပါနဲ႔တဲ့။
လုပ္ခဲ့လို႔ ရွိရင္ “လဆုတ္ပကၡ” မွာ ထြက္တဲ့ “လ”လို သူ႔ရဲ႕ ဂုဏ္သတင္းေတြဟာ က်ဆင္းသြားပါလိမ့္မယ္တဲ့။ အကယ္၍ အဂတိ ၄-ပါး မလိုက္စားဘဲနဲ႔ ဥပေဒနဲ႔အညီ ေဆာင္ရြက္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္တဲ့ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ဂုဏ္သတင္းဟာ “လဆန္းပိုင္း” မွာ ထြက္တဲ့ “လ”လိုတျဖည္းျဖည္း ႀကီးပြားလာပါလိမ့္မယ္တဲ့။ ျမတ္စြာဘုရားက ဒီလို ေဟာတာေနာ္။ ဒါကလည္း အမ်ားႏွင့္ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံတဲ့ေနရာမွာ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးတယ္။
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ
Ref: Young Buddhist's Association
Credit: Original upload
No comments:
Post a Comment