Monday, April 3, 2017

"နိဗၺာန္သို႔ ဦးတည္သြားေနသူ"

"နိဗၺာန္သို႔ ဦးတည္သြားေနသူ"
___________________________

နိဗၺာန္ကို သြားခ်င္တဲ႔သူဟာ . . .
အရည္အခ်င္း ( ၈ ) မ်ိဳးနဲ႔ ျပည့္စံုဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္တဲ႔ ။

ဒါ ရုကၡေႏၶာပမသုတၱန္မွာ နိဗၺာန္ခရီးလမ္းမွာ သတိထားရမယ့္
အရာေတြကို ျမတ္စြာဘုရားက ရွင္းလင္းေဟာျပထားေတာ္မူတယ္ ။

ေကာသမၺိမိျပည္ ဆိုတာ ဒီကေန႔ေခတ္ အိႏၵိယနိုင္ငံ Alharbad ဆိုတဲ႔ ၿမိဳ႕နားမွာ ရွိတယ္ ။ ဂဂၤါျမစ္နဲ႔ ယမံုနာျမစ္ရဲ႕ ဆံုဆည္းရာ ေနရာမွာ ရွိတဲ႔အတြက္ ျမစ္နဲ႔လဲ နီးတယ္ ။

စိတ္ထဲ ေမ်ွာ္မွန္းျပီး ၾကည့္လိုက္ပါ ။

ေကာသမၺီျပည္မွာ ျမတ္စြာဘုရား သီတင္းသံုးေနခ်ိန္ ဂဂၤါျမစ္ကို ေခတၱခဏ ေရာက္ရွိလာတယ္ ။ ေနာက္ပါရဟန္းေတြနဲ႔ ေပါ့ ။ အဲဒီအခါ ဂဂၤါျမစ္ထဲမွာ သစ္တံုးႀကီးတစ္တံုးဟာ ေရစီးေၾကာင္းအတိုင္း ေပါေလာေမ်ာေနတယ္ ။

ၾကည့္ေနာ္ , ဒါ သာမန္ျမင္ကြင္းေလးပဲ ျဖစ္တယ္ ။
သာမန္ျမင္ကြင္းတစ္ခုေပမယ့္ ၾကည့္တတ္ရင္ တရား ျဖစ္ပါတယ္။
တရားဆိုတာ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အၿမဲရွိေနတယ္ ။ အၿမဲတမ္း ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ ဆက္စပ္ျပီး ေတြးတတ္ဖို႔ လိုတယ္ေပါ့ ။ အဲဒီလို ေတြးတတ္ဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားက သြန္သင္တယ္ေနာ္ ။

ၾကည့္ - ေကာသမၺီျမစ္ကမ္းမွာ ျမစ္ေရေၾကာ သစ္တံုးႀကီး ေမ်ွာေနတာ ဘာမွ မထူးဘူး ။ အဲဒီ သစ္တံုးႀကီးကို ၾကည့္ျပီး ျမတ္စြာဘုရားက ရဟန္းေတြကို ဘယ္လို ဆံုးမလဲ ? ဆိုေတာ့  -

ၾကည့္ၾကစမ္း , ဟိုမွာ သစ္တံုးႀကီး ေမ်ွာေနတာ ေတြ႔ၾကလား ?
အဲဒီသစ္တံုးႀကီးဟာ အေျခအေန ေကာင္းလို႔ရွိရင္ ပင္လယ္ထဲ ေရာက္သြားမွာ တဲ႔ ။ အေျခအေန မေကာင္းရင္ အေႏွာင့္အယွက္ ( ၈ ) မ်ိဳးနဲ ေတြ႔ၿပီး သစ္တံုးႀကီးဟာ ပင္လယ္ထဲ ေရာက္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး တဲ႔ ။

အဲဒီ အေႏွာင့္အယွက္ ( ၈ ) မ်ိဳးဆိုတာ ဘာတုန္း ?

----------------------------------

( ၁ )
#အေႏၲာပူတိ   - ( အတြင္းမွာ ပုပ္ေနတယ္ ) သစ္တံုးႀကီးက
အေဆြးႀကီး ဆိုလို႔ရွိရင္  ဒီေလာက္ ေဝးလံတဲ႔ ခရီးႀကီး , ေရထဲ ေမ်ွာသြားရတဲ႔ သစ္တံုးႀကီးဟာ  ဟိုလိႈင္းက ပုတ္ , ဒီလႈိင္းကပုတ္ , ေက်ာက္ေဆာင္နဲ႔ေတြ႔ရင္ ေက်ာက္ေဆာင္နဲ႔ တိုက္ . . .ဆိုရင္

အဲဒီသစ္တံုးႀကီဟာ အစိတ္စိတ္ အမႊာမႊာျဖစ္ျပီး  ပကတိ အေကာင္း အတိုင္း ပင္လယ္ထဲ ေရာက္နိုင္ပါ့မလား ? ေဆြးေနတဲ႔သစ္တံုးဟာ လိႈင္းပုတ္တာနဲ႔ တစစီ ျဖစ္သြားမွာ ။

ေဆြးေနတဲ႔ သစ္တံုးလိုပဲ ဘုန္းႀကီးတို႔တစ္ေတြ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ခံစားျပီး ၾကည့္ရေအာင္ ။

အတြင္းကပုပ္ေနတဲ႔ေဆြးေနတဲ႔သစ္တံုး ဆိုတာ ဘာကို ေျပာတာလဲ ?

ပင္လယ္ထဲ ေရာက္ဖို႔အတြက္ သစ္တံုးဟာ အေကာင္းပကတိ ျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္သလို ဘုန္းႀကီးတို႔တစ္ေတြမွာလည္း သစ္တံုးအေဆြးႀကီး မျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္ ။ သစ္တံုးအေဆြး ဟုတ္မဟုတ္ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ၾကည့္ ။

#သစ္တံုးအေဆြး ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ?
#ကိုယ္က်င့္တရားပ်က္ျပားေနတဲ႔ပုဂၢိဳလ္ ကို ေျပာတာ , ကိုယ္က်င့္သီလ မရွိတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ဟာ သစ္တံုးအေဆြးနဲ႔ အတူတူပဲ ။ အတြင္းမွာ ဘာအႏွစ္သာရမွ မရွိဘူး ။` အေႏၲာပူတိ ´ အတြင္းမွာ ပုပ္ေနတယ္ ။

ေယာက္သြားဆိုတာ အျပင္ဘက္က အခြံမာတယ္ မဟုတ္လား ?
ပုပ္ရင္ အတြင္းထဲက ပုပ္တယ္ ။ အဲဒီလိုပဲ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပားျပီးေတာ့ ဖံုးဖိထားရတဲ႔ ကိုယ္က်င့္တရား ရွိတယ္ ။

#ေလာကလူေတြဖံုးဖိျပီးေတာ့ဟန္ေဆာင္ေနၾကတယ္။

အဲဒါကို ျမတ္စြာဘုရားက ဘာေျပာတုန္း ဆိုေတာ့
#ေရႊရည္သုတ္ထားတဲ႔ေျမနားေဋာင္း တဲ႔။ ေရႊရည္သုတ္ထားေတာ့ အျပင္ဘက္က ၾကည့္လိုက္ရင္ ေရႊနားေဋာင္းေလးလိုပဲ , ဝင္းဝင္းလက္လက္နဲ႔ သို႔ေသာ္ အတြင္းက ၾကည့္လိုက္ရင္ ေျမႀကီးပဲ ။ ဘာမွ တန္ဖိုး မရွိဘူး ။

အဲဒီလိုပဲ
ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပားေနတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္က အျပင္ဘက္ကေန ၾကည့္လိုက္ရင္ သူေတာ္စင္အသြင္ ေဆာင္ေနေပမယ့္ , လူေတာ္လူေကာင္းအသြင္ ေဆာင္ေနေပမယ့္ သူဟာ တန္ဖိုး မရွိဘူး တဲ႔။

အတြင္းက ပုပ္ေဆြးေနတဲ႔ သစ္တံုးလိုပဲ နိဗၺာန္ကို မေရာက္နိုင္ပါဘူး တဲ႔ , လမ္းတင္ပဲ တစ္စစီ ကြဲသြားမွာ ။

အေရးႀကီးဆံးက သစ္တံုးသစ္ေဆြး မျဖစ္ဖို႔ဘဲ ျဖစ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက -
#သင္ခ်စ္သားတို႔လည္းအႏွစ္မရွိတဲ႔အတြင္းပုပ္ေနတဲ႔သစ္တံုးေတြမျဖစ္ပါေစနဲ႔ လို႔ ဒီလို ေဟာတယ္ ။

------------------------------------------

( ၂ ) အဲဒီသစ္တံုးႀကီးက ေကာင္းပါျပီ တဲ႔ ။
အႏွစ္သာရေတာ့ ျပည့္တယ္ ။ လူကလည္း ကိုယ္က်င့္တရား
ေကာင္းပါတယ္ ။ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းတာနဲ႔ နိဗၺာန္ကို ဦးတည္ သြားနိုင္ျပီလား ?

လမ္းမွာ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေသးတယ္ ။
အႏွစ္သာရ ရွွိတဲ႔ သစ္တံုးႀကီးျဖစ္လင့္ကစား လႈိင္းပုတ္လို႔
#ဟိုဘက္ကမ္းတင္သြားမယ္ ဆိုရင္ ေရာက္ပါ့မလား ?
မေရာက္ပါဘူး ။

( ၃ ) ေအး ဒီဘက္ကမ္းတင္သြားရင္လည္း မေရာက္နိုင္ဘူး တဲ႔ ။
ဟိုဘက္ကမ္းလည္း မတင္ ,  ဒီဘက္ကမ္းလည္း မတင္ပါမွ ပင္လယ္ထဲ ေရာက္မယ္ ေပါ့ ။

( ၄ )တစ္ခါတစ္ရံ ဟိုဘက္ကမ္းလည္း မတင္ပါဘူး , ဒီဘက္ကမ္းလည္း မတင္ပါဘူး ။ ေရစိမ္ဝၿပီး သစ္တံုးႀကီးဟာ မေပၚႏိုင္ေတာ့ဘဲ ေရထဲ ျမဳပ္သြားမယ္ , အဲဒီလို ေရထဲ ျမဳပ္ေနတဲ႔ သစ္တံုးကေရာ ပင္လယ္ထဲ ေရာက္ပါ့မလား ? မေရာက္နိုင္ဘူး ။

( ၅ )  ေရထဲလည္း မျမဳပ္ဘူး ။ သို႔ေသာ္ အလယ္က ေသာင္ထြန္းေနလို႔ ေသာင္တင္သြားရင္ေရာ အဲဒီသစ္တံုး ပင္လယ္ထဲ ေရာက္ပါ့မလား ?  မေရာက္ေတာ့ဘူး ။ ေရွ႕ဆက္သြားဖို႔ ခရီး မရွိေတာ့ဘူး ။ ခရီးက  ရပ္သြားျပီ ။

( ၆ ) ေသာင္ေတာ့ မတင္ဘူး ,  ေမ်ာေတာ့ ေမ်ာေနတာပဲ ။ သို႔ေသာ္
လူေတြ ထင္းလုပ္ဖို႔ ဆယ္ျပီးေတာ့ အိမ္ ယူသြားတယ္ ။ တစ္ခုခု အသံုးခ်ဖို႔ ဆယ္ယူသြားမယ္ ဆိုရင္ ေရာက္ပါ့မလား ? မေရာက္ေတာ့ဘူး ။

( ၇ )လူကေတာ့ မဆယ္ဘူး , မျမင္ရတဲ႔ နတ္ေတြဘာေတြက အဲဒီ ငသစ္တံုးႀကီးကို မ,ယူသြားလို႔ရွိရင္ေရာ မေရာက္နိုင္ဘူး ။

ေဟာ ေနာက္တစ္ခု ( ၈ )
လူကလည္း မဆယ္ဘူး ,  နတ္ကလည္း မဆယ္ဘူး , ေပါေလာနဲ႔ ေရထဲ ေမ်ွာေနမယ္ , ဒါေပမယ့္ ဝဲနဲ႔ေတြ႔ၿပီး ဝဲက စုပ္ယူထားလိုက္မယ္ ဆိုရင္ ဝဲလည္ေနတဲ႔ သစ္တံုးဟာ ပင္လယ္ထဲ ေရာက္ပါ့မလား ?
မေရာက္ေတာ့ဘူးေပါ့ ။

ျမတ္စြာဘုရားက ရဟန္းေတြကို သစ္တံုးႀကီးကို ၾကည့္ျပီးေတာ့ တရားေဟာတယ္ ။

ေအး အဲဒါကို ျမတ္စြာဘုရားက ဥပမာထားျပီး ရဟန္းေတြကို ကမၼ႒ာန္း နည္းလမ္း ေပးေနတာ ျဖစ္တယ္ ။ နိဗၺာန္ကို ဦးတည္သြားဖို႔ရာ အတြက္ ဘာလုပ္ရမလဲ ဆိုတာ နည္းလမ္းေပး ေဟာေနတာ ျဖစ္တယ္။

#သင္တို႔တစ္ေတြလည္းေဟာဒီသစ္တံုးႀကီးလိုနိဗၺာန္ကိုဦးတည္သြားေနဖို႔လိုအပ္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုရင္ ငါေဟာထားတဲ႔
#သမၼာဒိ႒ိဆိုတာနိဗၺာန္ကိုဦးတည္တာျဖစ္တယ္။

---------------------------------------

ရဟန္းတစ္ပါးကေလ်ွာက္တယ္ ။
#ဟိုဘက္ကမ္းဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘုရား ?
#ဒီဘက္ကမ္းဆိုတာ ဘာလဲ ဘုရား ? တဲ႔ အဲဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား က -

#ဒီဘက္ကမ္းဆိုတာ တျခားမဟုတ္ဘူးတဲ႔ ,ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ ရွိေနတဲ႔
မ်က္စိ , နား , နာ , လ်ွာ , ကိုယ္ , စိတ္ လို႔ ဆိုတဲ႔ အဇၩတၱိအာယတန ( ၆ ) ပါး ကို ေခၚတာ ျဖစ္တယ္ ။

ဘုန္းႀကီးတို႔တစ္ေတြမွာ - မ်က္စိ ရွိတယ္ , နားရွိတယ္ , ႏွာေခါင္း ရွိတယ္ , လ်ွာရွိတယ္ , ကိုယ္ရွိတယ္ , စိတ္ ဆိုတာ ရွိတယ္ ။

#အဲဒီအေပၚတင္သြားတယ္ဆိုတာ - လူေတြဟာ ကိုယ့္မ်က္စိေလးကို ` ငါ့မ်က္စိ ´  ,  မ်က္စိဟာ ငါပဲ  ,  ငါလိုခ်င္တိုင္း ရတဲ႔ အရာေလးပဲ  , ငါ့ရဲ႕အတၱ ပဲ  . . . . လို႔ ဆိုတဲ႔ မမွန္ကန္တဲ႔ အေတြးေတြနဲ႔ မ်က္စိေပၚမွာ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ေနမယ္ဆိုရင္ -
#ကမ္းတင္သြားျပီ။

အဲဒီအေတြး ဝင္လိုက္တာနဲ႔ တျပိဳင္နက္ ဒီဘက္ကမ္းမွာ တင္သြားျပီ ။ တင္သြားျပီ ဆိုရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႔ မလြယ္ဘူးေပါ့ ။

--------------------------------------

ကဲ တစ္ဖက္ကမ္းကို ၾကည့္လိုက္ဦး ။
မ်က္စိက ျမင္တဲ့အဆင္းအာရံုကို `လွလိုက္တာ´ လို႔ ေတြးတယ္ ။
လွလိုက္တာ  လို႔ ေျပာတာနဲ႔ လိုခ်င္လိုက္တာလို႔ ေျပာတာနဲ႔
#ေလာဘကလာျပီ။
မုန္းစရာေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔
#ေဒါသကလာျပီ။

မ်က္စိက ုမင္ရတဲ႔ အာရံု , နားက ၾကားရတဲ႔အသံ , ေလာကလူေတြ
ေန႔စဥ္နဲ႔အမ်ွ ေျပာေနတာ - မ်က္စိက ျမင္ထားတဲ႔ အာရံုကို ေျပာတယ္ , နားက ၾကားတဲ႔အသံကို ေျပာတယ္ ။ႏွာေခါင္းက အနံ႔အာရံု အေၾကာင္း ေျပာတယ္ ။ ဒီအေပၚမွာ မက္ေမာေနၾကတာပဲ ။

တစ္ခ်ိဳ႕မ်ား နားထဲ နားၾကပ္ကေလး ထည့္ျပီး  တစ္ေယာက္ထဲ လႈပ္ေနတာ ရွိေသးတယ္ ။ ေဘးကၾကည့္ရင္ ဒီလူ ဘာျဖစ္တာတုန္း ? ငလ်င္မ်ား လႈပ္ေနသလားလို႔ ထင္ရတယ္ ။ ယိမ္းထိုးေနတာ  , စည္းခ်က္ ေပးေနတာ ။

#အဲဒါကမ္းတင္တာပဲ။
#ဟိုဘက္ကမ္းလို႔ေခၚတယ္ ။

တစ္ကမၻာလံုး ၿခံဳၿပီးၾကည့္ ,  လူသားေတြရဲ႕ အေနအထားကို ၾကည့္။
ဒီဘက္ကမ္း တင္လိုက္ , ဟိုဘက္ကမ္း တင္လိုက္ , ဘယ္လို လုပ္ျပီး ေရွ႕ခရီး ဆက္လို႔ ရမွာတုန္း  ?

#ဒီဘက္ကမ္းတင္တာနဲ႔ၿပီးသြားေရာတစ္ဘဝ။
#ဟိုဘက္ကမ္းတင္တာနဲ႔ၿပီးသြားေရာတစ္ဘဝ။

အဲဒီလို ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ ေနလာတဲ႔သူေတြ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး နိဗၺာန္ ေရာက္နိုင္ပါ့မလဲ ။

ဟိုဘက္ကမ္းလည္း မကပ္နဲ႔  ,  ဒီဘက္ကမ္းလည္း မကပ္နဲ႔ ဆိုတာ
မ်က္စိ နား ႏွာ လ်ွာ ကိုယ္ စိတ္  ေပၚမွာလည္း စြဲလမ္းမႈ မျပဳနဲ႔ ။
အဆင္း အသံ အနံ႔ အရသာ  အထိအေတြ႔ အေပၚမွာလည္း
မက္မက္ေမာေမာ မတြယ္တာနဲ႔ ။

အဲဒါဆိုရင္ ဟိုဘက္ကမ္းလည္း  မကပ္ဘူး , ဒီဘက္ကမ္းလည္း
မကပ္ဘူး ။ ေရွ႕ဆက္သြားနိုင္တယ္ ။

-----------------------

#အလယ္ေခါင္ေနရမယ္။ သို႔ေသာ္လည္း  စိတ္မခ်နဲ႔ဦး ။
လူေတြမွာ ဘာျဖစ္နိုင္သလဲ ဆိုလို႔ရွိရင္
#နႏၵီရာဂ ထဲ  နစ္သြားနိုင္ေသးတယ္ တဲ႔။
ဟိုဘက္ကမ္းလည္း မတင္ဘူး  , ဒီဘက္ကမ္းလည္း မတင္ဘူး ။
သို႔ေသာ္ ေရထဲ ျမဳပ္သြားတယ္ ။

#ေရထဲျမဳပ္သြားတယ္ဆိုတာ  မိသားစုထဲက ေခါင္းကို မေဖာ္နိုင္ဘူး။
သံေယာဇဥ္ေတြ ႀကီးလို႔ ဘယ္မွ မသြားနိုင္ဘူး ။ ေျမး စိတ္မခ်လို႔  သားသမီး စိတ္မခ်လို႔ ဘယ္မွ မသြားနိုင္ဘူး ။ ေဟာ  ျမဳပ္မေမနဘူးလား  ?

ေရလည္ေခါင္မွာ ျမဳပ္သြားနိုင္တာပဲ ။
#နႏၵီရာဂ တဲ႔  , ႏွစ္သက္စရာ အာရံုေတြနဲ႔ ေတြ႔ရင္ ႏွစ္သက္လိုက္တယ္  , တြယ္တာစရာအာရံုနဲ႔ေတြ႔ရင္ တြယ္တာလိုက္တယ္ ဆိုရင္ -
#ျမဳပ္သြားျပီ။

------------------------------

ေအး ျမဳပ္လည္း မျမဳပ္ဘူး ။ ဟိုဘက္ကမ္းလည္း မတင္ဘူး ။ ဒီဘက္ကမ္းလည္း မတင္ဘူး ဆိုရင္ ဘာလာျပန္တုန္း ။
#ျမစ္လယ္မွာေသာင္ထြန္းေနတာလိုမ်ိဳး။

လူေတြမွာ ခုနက သံေယာဇဥ္ေတြ စြန္႔လိုက္နိုင္ျပန္ေတာ့
ဘာလာတုန္း ဆိုရင္ -
#အသိၼမာန -  ငါ ဆိုတဲ႔ မာနေလး က်န္ေနတယ္ ။

တရားေက်ာင္း သြားရင္လည္း အဲဒါေလး ပါလာတယ္ ။
#ငါဉာဏ္စဥ္နာျပီးျပီ။ သူတို႔က မနာရေသးဘူး ။
#ငါကတရားကိုဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ဝင္ျပီးျပီ။ သူတို႔ တစ္ခါမွ မဝင္ဘူး ။
#ငါကတရားေပါက္ျပီးသား။ သူတို႔ေတြ တရား မေပါက္ေသးဘူး ။
အဲဒါမ်ိဳးေတြ မလာဘူးလား ။ ` အသိၼမာန´  တဲ႔ ။

အဲဒီမာနမ်ိဳး မေျပာနဲ႔ ။   ရွင္အႏုရုဒၶါ ရဲ႕ မာနမ်ိဳးေတာင္မွ ရဟႏၲာ ျဖစ္ဖို႔ အဟန္႔အတားႀကီး ျဖစ္သြားတယ္ ။

`ငါ စႀကၤာဝ႒ာတစ္ေထာင္ကို  ဒိဗၺစကၡဳနဲ႔  ၾကည့္နိုင္တယ္ ´ လို႔
ေတြးမိတာ ။ ရွင္သာရိပုတၱရာက  ေထာက္ျပတယ္  ။ အဲဒီအေတြး
မေတြးနဲ႔ တဲ႔ ။ ဒါ မာနအေတြး  တဲ႔ ။ အဲဒါကို ဖယ္လိုက္မွ ရဟႏၲာ ျဖစ္တာ ။

အဲဒါ ေသာင္တင္တာ ေခၚတာေနာ္ ။ ေရွ႕ဆက္လို႔ မရဘူး ။
သေဘၤာေတြ ေသာင္တင္သြားရင္ ေရွ႕ဆက္ေမာင္းလို႔ ျဖစ္ပါ့မလား။
မရဘူး ။ အဲဒါကို ပယ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။

-----------------------------------

အဲဒါ ပယ္လိုက္ပါျပီ ။
ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ လိုက္လိုက္ေလ်ာေလ်ာ ေနတယ္။
ဘုန္းႀကီး ရဟန္းေတြဆို ဒကာ  ,  ဒကာမေတြနဲ႔ သံေယာဇဥ္ ျဖစ္ျပီး
လူ႔သံေယာဇဥ္ ခြာလိုက္ျပီ  ,  မိသားစု သံေယာဇဥ္လည္း မရွိဘူး။
အိမ္ေထာင္ မရွိတဲ႔အတြက္ အိမ္ေထာင္သံေယာဇဥ္ မရွိဘူး ။

ဒါေပမယ့္ -

ကိုးကြယ္တဲ႔ ဒကာ , ဒကာမေတြအေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ ျဖစ္ေနျပီ
ဒါဆို
#လူဆယ္ခံလိုက္ရတာပဲ ။

-----------------------------------------

စိတ္ထဲမွာ ဒီဘဝမွာ နိဗၺာန္ မေရာက္ေသးရင္ ေဟာဒီအက်င့္ကေလး
ေၾကာင့္ - ငါ နတ္ျပည္ ေရာက္ပါေစ  , နတ္မင္းႀကီး ျဖစ္ပါေစ ။
ဒီလို အေတြးေလး ဝင္လာျပီးေတာ့ ကိုယ္က်င့္ထားတဲ႔ အက်င့္ေလးနဲ႔
နတ္ျပည္ကို အလဲအလွယ္ လုပ္ခ်င္လာတယ္ ။

အဲဒီအေတြးေလးဟဝင္လာခဲ႔လို႔ရွိရင္ - နတ္အဆယ္ ခံလိုက္ရျပန္ေရာ ။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာေနာ္ နိဗၺာန္ မေရာက္နိုင္ေတာ့ဘူး ။

------------------------------

ေကာင္းျပီ  ,  လူလည္း မဆယ္ဘူး ။ နတ္လည္း မဆယ္ဘူး ။
သို႔ေသာ္လည္း ကာမဂုဏ္အာရံုေတြထဲကေန ခြဲမထြက္နိုင္ဘူး ။

ကာမဂုဏ္ဆိုတာ ႏွစ္သက္စရာ အာရံုကို ကာမ လို႔ ေခၚတာ ျဖစ္တယ္ ။ အဲဒီ ႏွစ္သက္စရာ အာရံုေတြဟာ လူရဲ႕စိတ္ကို ေႏွာင္ဖြဲ႔ထားတတ္တာေၾကာင့္ ဂုဏဂုဏ္ လို႔ ေျပာတာ ျဖစ္တယ္ ။ ကာမဂုဏ  ဆိုတဲ႔ အေႏွာင္အဖြဲ႔ လို႔ ဒီလို ဆိုလိုတယ္ ။

သစ္တံုးတစ္ခုဟာ ဝဲလယ္ေနတယ္ ဆိုရင္ , ထိုသစ္တံုးဟာ ဝဲစုပ္ခံ
လိုက္ရၿပီ ဆိုရင္  ေရွ႕ဆက္ ေရႊ႕လို႔ ရပါ့မလား  ။  ဒီနားမွာပဲ
#ဝဲလည္ေနတယ္ ။

ေလာကလူေတြဟာလည္း ကာမဂုဏ္အာရံုေတြကို မပယ္ဖ်က္နိုင္တဲ႔
အတြက္ ဝဲလည္ေနတယ္ ။ ကာမဂုဏ္ ဆိုတဲ႔ ဝဲထဲက မထြက္နိုင္တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္  ဟာ  နိဗၺာန္ မေရာက္နိုင္ဘူး  ဒီလို ဆိုလိုတာ ျဖစ္တယ္။

-----------------------------

ျမတ္စြာဘုရားက ဒီသစ္တံုးႀကီးကို ၾကည့္ျပီးေတာ့ နိဗၺာန္သြားဖို႔
ဦးတည္ျပီးေတာ့ ဘာေတြ လုပ္ရမယ္ ဆိုတာ -
#ကမၼ႒ာန္း ေပးတာပဲ ။
ဒါဟာ ကမၼ႒ာန္း ေပးတာ ျဖစ္တယ္ ။
ဘယ္လို ကမၼ႒ာန္း ရႈရမွာတုန္း  ဆိုရင္ ` သမၼာဒိ႒ိ ´ နဲ႔ ပဲ သြားမွာပဲ။
မွန္ကန္တဲ႔ အျမင္တစ္ခုနဲ႔ သြားတာပဲေလ ။

မဂၢင္ ( ၈ ) ပါးနဲ႔ မွန္ကန္တဲ႔အေတြးကို ေတြးရင္

မွန္ကန္တဲ႔ အျမင္  -   သမၼာဒိ႒ိ ဆိုတာ ရမယ္။

မွန္မွန္ကန္ကန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ ဆိုတဲ႔ - သမၼာဝါယာမ ။

အဲဒီေတာ့ မွန္မွန္ကန္ကန္ အမွတ္ရျခင္း ဆိုတဲ႔ - သမၼာသတိ ။

မွန္မွန္ကန္ကန္ စိတ္တည္ျငိမ္ျခင္း ဆိုတဲ႔  သမၼာသမာဓိ ။

ကိုယ္က်င့္သီလ လို႔ ဆိုတဲ႔ အေျခအေနေကာင္း ။

အဲဒါေတြ စုေပါင္းလိုက္တဲ႔အခါ မဂၢင္ရွစ္ပါး ပဲေပါ့ ။
#မဂၢင္ရွစ္ပါး  နဲ႔ အလုပ္လုပ္လ္ု႔ရွိရင္ ေဟာဒီသစ္တံုးႀကီးဟာ
ေရွာေရွာရွဴရွဴ  ပင္လယ္ထဲ ေရာက္သြားသလို -သင္တို႔ တစ္ေတြဟာလည္း နိဗၺာန္ကို ဦးတည္သြားေနျပီး တစ္ခ်ိန္က်ရင္ နိဗၺာန္ကို ဝင္မွာပဲ

လို႔ ဒီလို ေဟာေတာ္မူတယ္ ။

ဒါေၾကာင့္မို႔ တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ ပရိတ္သတ္တို႔
နိဗၺာန္ကို ဦးတည္သြားနိုင္ဖို႔ရာအတြက္
- ဟိုဘက္ကမ္းလည္း မတင္ေအာင္
- ဒီဘက္ကမ္းလည္း မတင္ရေအာင္
- အလယ္မွာလည္း ျမဳပ္မသြားရေအာင္
- ေသာင္လည္း မတင္ေစရေအာင္
- လူဆယ္တာလည္း မခံရေအာင္
- နတ္အဆယ္လည္း မခံရေအာင္
- ဝဲစုပ္လည္း မခံရေအာင္
- အတြင္းပုပ္လည္း မျဖစ္ရေလေအာင္
- ကိုယ္က်င့္သီလ နဲ႔ ျပည့္ဝေစဖို႔ သတိထားျပီး
ကိုယ္စီကိုယ္စီ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကမယ္ လို႔ အဓိ႒ာန္ျပီး
အားလံုး နိဗၺာန္သို႔ ဦးတည္ကာ ႀကိဳးစားအားထုတ္နိုင္ၾကပါေစကုန္
သတည္း . . .။

"ေဒါက္တာအရွင္ နႏၵမာလာဘိဝံသ"
(နိဗၺာန္သို႔ ဦးတည္သြားေနသူ ၊ စာ -၂၀ -၄၆ ) မွ အက်ဥ္းအား
ေကာက္နုတ္ပူေဇာ္ပါ၏

ဓမၼ ႏွစ္သက္သူ
https://www.facebook.com/donation.of.dhamma/

Credit: Original upload

No comments:

Post a Comment